Акциите с изкуствен интелект (AI) продължават да набират скорост сред нарастващите инвеститори. Вместо електронни приспособления и роботи, технологията за изкуствен интелект се основава предимно на сложни алгоритми и софтуер, които позволяват на хората и компаниите да вземат по-интелигентни решения, коментира Тезджан Гегел от InvestorPlace.

Вече виждаме изкуствения интелект в социалните медии, търсачките, сайтовете за електронна търговия, както и в много корпоративни приложения. Търсенето на продукти и услуги за изкуствен интелект продължава да расте, докато технологията продължава да трансформира всички сфери на живота.

Данните за научните изследвания и пазарите прогнозират, че индустрията за изкуствен интелект ще нарасне с кумулативен годишен темп на растеж (CAGR) от над 28% и ще достигне 171 милиарда долара през следващите три години. От друга страна, друг доклад на Grand View Research посочва, че от 2021 до 2028 година се очаква световният пазар на изкуствен интелект да расте средно с повече от 40%.

Ритейлърите в САЩ вече използват изкуствен интелект, за да се справят с растящите цени

Ритейлърите в САЩ вече използват изкуствен интелект, за да се справят с растящите цени

Те търсят начин да компенсират по-високите си разходи, но без да изгонят клиентите

Популярният мениджър на активи Кати Ууд вярва, че е открила "следващото голямо нещо в инвестирането" - именно в лицето на изкуствения интелект.

"Предполагахме, че през следващите 10 години изкуственият интелект ще предостави в пространството на корпоративния софтуер възможност за пазарна капитализация от 30 трилиона долара", каза звездният търговец на акции на конференция на Milken Institute миналия месец.

"Новото ни число е 80 трилиона долара. Смятаме, че това е голямата нова граница."

Ето няколко потенциални залога, които залагат до голяма степен на изкуствения интелект на днешния пазар:

Nvidia (NVDA)

Графичните процесори на Nvidia отдавна са любими сред ентусиастите на видеоигри. Но възможностите на компанията се простират далеч отвъд пазара на игри. Например, неговите решения за "система върху чип" са широко използвани в мобилните компютри и автомобилните пазари. Базираният в Санта Клара производител на чипове вярва, че може да играе решаваща роля и за стимулиране на приемането на AI в предприятието.

"Готови сме да демократизираме AI и сме готови да направим това нещо използваемо от всеки корпоративен клиент", каза ръководителят на корпоративните компютри на Nvidia Манувир Дас по-рано тази година.

Бизнесът като цяло работи на пълна мощ за Nvidia.

През второто тримесечие на фискалната 2022 г. приходите са се увеличили с 68% на годишна база и с 15% на тримесечна база. Не е изненадващо, че акциите са любими на пазара. Акциите на Nvidia са нараснали със 124% през 2021 г. и сега са на цена над 300 долара.

Париж ще използва изкуствен интелект, за да спасява малкия бизнес

Париж ще използва изкуствен интелект, за да спасява малкия бизнес

Увеличава се риска от повишен брой фалити във Франция

UiPath (PATH)

UiPath стана публична през април 2021 г. Компанията създава платформа за цялостна автоматизация. Софтуерните роботи на UiPath използват изкуствен интелект, за да автоматизират повтарящи се задачи в предприятието, от прости задачи до дълги сложни бизнес процеси.

UiPath публикува резултатите за второто тримесечие на фискалната 2022 година на 7 септември. Общите приходи са нараснали с 40% до 196 милиона долара. Нетната загуба възлиза на 100 милиона долара, или 19 цента на разредена акция.

Компанията получи коригиран свободен паричен поток от 3.5 милиона долара. Паричните средства и търгуемите ценни книжа завършиха тримесечието на 1.9 милиарда долара.

Главният изпълнителен директор Даниел Дайнс отбеляза:

"Нашите резултати бяха обусловени както от нови попълнения на клиенти, завършващи тримесечието с повече от 9 100 клиенти, така и от силното разширяване със съществуващи клиенти, отразено в нашия най-добър в класа ни процент на задържане в долари от 144 процента".

UiPath има за цел напълно да автоматизира бизнес процесите или работните процеси в предприятието, което спомага за повишаване на ефективността и производителността във всяка бизнес среда.

Компанията също така използва компютърно виждане и машинно обучение, което позволява на софтуерните ботове да вземат сложни решения и да се учат от човешкото поведение. UiPath има 9100 клиенти, включително повече от 60% от компаниите от Fortune 500.

Както Forrester, така и Gartner смятат UiPath за лидер на пазара в използването на изкуствен интелект за автоматизиране на корпоративните работни потоци. Компанията твърди, че има добра възможност да се възползва от пазарните възможности от 60 милиарда долара.

Само 5 на 100 от българския бизнес използва изкуствен интелект

Само 5 на 100 от българския бизнес използва изкуствен интелект

Това става ясно от проучване на Евростат

Alphabet (GOOGL) Компанията майка на Google Alphabet е огромен технологичен конгломерат, управляващ пазар от близо 2 трилиона долара. И няма да пропусне AI. Всъщност AI вече е дълбоко интегриран в продуктовата гама на компанията.

Всеки път, когато търсите нещо в Google, AI се опитва да разбере какво точно търсите и да предостави резултати въз основа на това, което знае за вас.

Alphabet притежава и компанията за технологии за автономно шофиране Waymo.

Миналата година Waymo пусна своята напълно автоматизирана услуга за робо-такси във Финикс. Съвсем наскоро Alphabet обяви създаването на ново дъщерно дружество - Isomorphic Laboratories - което ще използва AI методи за доставка на лекарства.

Той е изграден от работата, извършена от дъщерната компания на Alphabet за изкуствен интелект DeepMind. След почти 70% ръст от началото на годината до момента, Google вече се търгува на цена от над 2 900 долара на акция.

Splunk (SPLK)

Splunk е добре известна със своя софтуер, предназначен за анализ на машинния логаритъм. Нейното водещо решение Splunk Enterprise се използва в различни случаи на употреба, включително управление на приложения, операции по информационни технологии (ИТ) и сигурност.

Splunk публикува резултатите от второто тримесечие на фискалната 2022 година в края на август. Приходите са се увеличили с 23% до 606 милиона долара. Нетната загуба възлиза на 384 милиона долара, или 2.34 долара загуба от разредена акция, в сравнение с чиста загуба в размер на 261 милиона долара, или 1.64 долара загуба от разредена акция, през предходното тримесечие. Паричните средства и техните еквиваленти завършиха тримесечието на 2.2 милиарда долара.

След съобщението главният изпълнителен директор Дъг Мерит каза следното: "Нашият екип проведе още едно силно тримесечие, потвърждавайки високата стратегическа стойност, която предоставяме на най-големите и най-динамичните организации в света. Удвоихме броя на клиентите с Cloud ARR от 1 милион долара или повече, тъй като ".."

Microsoft е на път да придобие компанията за изкуствен интелект Nuance Communications за $16 милиарда

Microsoft е на път да придобие компанията за изкуствен интелект Nuance Communications за $16 милиарда

Ако сделката стане факт, тя ще бъде втората по големина за Microsoft

Splunk се фокусира върху анализа на данните, за да получи информация за своите клиенти. Платформата на Splunk може да анализира големи количества сложни данни и позволява на предприятията да предприемат действия срещу евентуални грешки, преди те да се случат. Изкуственият интелект и машинното обучение остават в центъра на бъдещето на Splunk.

Облакът направи продуктите и услугите на Splunk още по-достъпни. Неговият дял в общите приходи на Splunk нарасна до почти една четвърт през фискалната 2021 година. В бъдеще се очаква облакът да стимулира растежа както в горната, така и в долната линия. Splunk наскоро добави услуги за киберсигурност към облачните си предложения.

C3.ai (AI)

С пазарна капитализация от 4,9 милиарда долара, C3.ai е малка в сравнение с Nvidia и Alphabet. Но ако вярвате в прогнозите за пазара на AI на Ууд, тази акция не трябва да се пренебрегва. Компанията е толкова фокусирана върху технологията, че не само има AI в името си, но също така е обявила "AI" като свой борсов символ.

C3.ai е доставчик на корпоративен софтуер за изкуствен интелект, който генерира по-голямата част от парите си от абонаменти, продадени на фирми от широк спектър от индустрии. А абонаментите се превръщат в повтарящи се приходи - нещо, което трябва да накара всеки инвеститор да се усмихне.

През първото тримесечие на своята фискална 2022 г. приходите от абонаменти на компанията нараснаха с 29% на годишна база до 46,1 милиона долара. Общите приходи достигнаха 52,4 милиона долара, също нараснали с 29%.

В края на тримесечието общият брой корпоративни клиенти на AI на C3.ai възлизаше на 98, което представлява увеличение от 85% през годината. Представянето на акциите обаче е по-малко от розово. Акциите на C3.ai се понижиха с повече от 65% през 2021 г., което дава на контратрейдърите нещо, за което да мислят.

*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на финансовите пазари