Националната авиокомпания на Нова Зеландия заяви, че изпробва ядливи чаши за кафе, за да намали количеството отпадъци на борда на самолетите си, пише BBC.

Те са направени от местната компания Twiice, като за производството им се използват бишкоти с вкус на ванилия, а самите съдове, разбира се, са непропускливи.

Air New Zealand, която сервира повече от осем милиона чаши кафе годишно, заяви, че иска да намали количеството отпадъци, изпращани към депата. Някои обаче казват, че имплементирането на тази политика не е достатъчно голям ангажимент за опазването на околната среда и че може да се направи много повече.

Снимка 456145

Източник: Air New Zealand/Twitter

В изявление от авиокомпанията съобщават, че чашите са тествани "във въздуха и на земята", като част от усилията им да намерят "иновативни начини за посрещане на предизвикателствата, свързани с устойчивостта на околната среда".

"Чашките са много харесвани от клиентите, които ги изпробваха. Използваме ги и като купички за десерт", казва мениджърът на потребителското изживяване Ники Чейв. Според Джейми Кешмор, съосновател на Twiice, чашките "могат да имат наистина положително въздействие върху околната среда".

Кои са най-чистите авиокомпании в света

Кои са най-чистите авиокомпании в света

Японската All Nippon Airways е на първото място

Това всъщност не е единственият ход на авиокомпания, в опит да бъде по-зелена, пише CNN. През юли 2019 г. от Air New Zealand обявиха, че подправки като салатен дресинг и соев сос ще се сервират в малки купички за многократна употреба, вместо в индивидуални пластмасови пакети.

Чашките на Twiice за момента са еднократно партньорство между двете компании, но може да работят заедно и за в бъдеще. Кешмор, споделя, че работят по нова, разширена линия от годни за консумация чинии и купички, които след като започнат да се произвеждат масово, също могат да бъдат използвани от авиокомпанията.

Кои са най-добрите авиокомпании за 2020-а?

Кои са най-добрите авиокомпании за 2020-а?

Компанията на челната позиция в класацията на AirlineRatings печели за шести път наградата