Проблемите на Facebook продължават да се множат, откакто големи компании се включиха в движението "StopHateForProfit". Гражданските и активистките групировки се срещнаха с ръководството на Facebook и изпълнителния директор Марк Зукърбърг, за да обсъдят исканията на компаниите, които бойкотират социалната мрежа, като изключиха рекламите си. Ни срещата бе определена като "разочарование", заяви Рашад Робинсън, председател на Color of Change.
Free Press, медийна активистка група и един от организаторите на кампанията #StopHateForProfit за спиране на рекламните разходи в социалната мрежа, заяви, че Facebook все още не е взела сериозно призивите на бойкота.
"Вместо да се ангажират с времева линия за премахване на омразата и дезинформацията във Facebook, ръководителите на компанията представиха същите стари точки за обсъждане, без да отговарят на нашите искания", каза съпредседателят на Free Press Джесика Гонзалес. "Facebook се включи в срещата ни днес, сякаш не беше нищо повече от PR упражнение"
Говорителят на Facebook Анди Стоун заяви, че компанията е създала нови политики, и премахна от платформата повече от 200 организации, свързани с еик на омразата.
"Тази среща беше възможност за нас да чуем от организаторите на кампанията и да потвърдим ангажимента си за борба с омразата на нашата платформа. Те искат Facebook да бъде свободен от реч на омразата, както и ние", се казва в изявлението. "Знаем, че ще бъдем съдени за действията си, а не по нашите думи и сме благодарни на тези групи и на много други за тяхната непрекъсната ангажираност."
Дълъг списък с големи и малки фирми, включва имена като The North Face, Pfizer и Levi Strauss които, се присъединиха към кампанията за справяне с речта на омразата и дезинформацията в социалната мрежа. Компаниите, участващи в протеста, обещаха да изтеглят рекламите си от Facebook и Instagram през юли.
Протестът дойде, след като Facebook реши да не предприема действия по поредица от противоречиви постове от президента Доналд Тръмп - включително един по време на протестите за расова справедливост, който заяви, че "плячкосването" ще доведе до "стрелба". Facebook и Зукърбърг бяха изложени на натиск от служители и политици, но рекламният бойкот представлява по-пряка потенциална заплаха за основния бизнес на социалната мрежа.
Кампанията беше призовала участващите марки да поискат 10 промени, които засягат всеки аспект на функционирането на Facebook, от рекламите, които позволява да се показват в платформата, до състава на лидерския й екип и политиките й за модериране на съдържанието.
Списъкът включва искане за това Facebook да наеме изпълнителен директор на C-Suite с опит в областта на гражданските права, за да оцени продуктите и политиките за дискриминация. Организаторите също така призовават социалната мрежа да поеме ангажимент да прави редовни, независими одити за омраза и дезинформация в платформата; премахване на публични и частни групи, фокусирани върху омраза или насилствени конспирации, и спиране на препоръката и обхвата на такива групи; и да се предостави на всички модератори обучение срещу предубеждения и омраза в следващите 90 дни.
"Имахме 10 искания и не получихме ангажименти или времеви рамки или ясни ангажирания по нито едно от тези искания", заяви Грийнблат.
Много от организациите изразиха разочарование от срещата.