Хърватската компания Rimac е в процес на финализране на сделката за придобиване на бранда Bugatti от Volkswagen, предадоха няколко медии, позовавайки се на непотвърден доклад от самата компания. Ако това е вярно, Rimac ще се превърне в производителите на едни от най-скъпите коли на планетата, а по всяка вероятност Bugatti в бъдеще ще бъдат основно електрически.

Според анонимен източник на британското списание Car, Volkswagen са дали зелена светлина за сделката по-рано през септември. Продажбата обаче вероятно няма да е много проста. Според медията, срещу продажбата на Bugatti, Volkswagen ще придобие "значителен дял" в Rimac. В момента Porsche притежава 15,5% в хърватската компания, така че вероятно ценните книги също ще станат собственост на Porsche AG, която от своя страна е притежавана от Volkswagen.

Bugatti направи дигитална презентация на суперколата Chiron Pur Sport (Видео)

Bugatti направи дигитална презентация на суперколата Chiron Pur Sport (Видео)

Производството на модела с цена 3,2 млн. евро ще започне през втората половина на 2020 г.

"Мениджърите на германската компания се надяват делът им в Rimac да нарасне до 49%, което теоретично означава, че Bugatti струва около 33,5% от хърватската компания, която беше основана през 2009 г.", посочват от Autoblog, но както Bugatti, така и основателят на едноименната компания Мате Римач са отказали да коментират потенциалното придобиване.

Това не е първият път, когато се спекулира с продажбата на Bugatti, която се спряга от години. Вероятно това ще е и най-лесната сделка за Volkswagen, тъй като суперавтомобилите на бранда не са силно интегрирани с останалите марки от концерна. Този път обаче е различно, защото автомобилният сектор е изправен пред една от най-дълбоките кризи в историята си и изглежда смислено компаниите да се освободят от по-скъпите си активи.

Колко струва поддръжката на супер кола Bugatti? (Видео)

Колко струва поддръжката на супер кола Bugatti? (Видео)

Бизнесмен заяви, че за две години е похарчил около 100 хиляди долара

Bugatti беше придобита от Volkswagen през 1998 г. под управлението на Фердинанд Пиех, благодарение на когото концернът се сдоби и с марките Lamborghini и Bentley, както за кратко и с Rolls-Royce. От Car изтъкват, че ако сделката бъде финализирана, тя ще бъде последвана от продажбата на брандовете Lamborghini, Seat, ItalDesign, Bentley и Ducati, които също са собственост на Volkswagen.

"Дори и сделката да е невярна, самата идея, че Volkswagen е готова да продаде някои от най-престижните си подразделения на най-големия платец, е ясно доказателство за промените, настъпили в индустрията, и разходите, които те носят", посочват от Autoblog. "Свиването на компаниите беше немислимо преди десетилетие, когато електромобилите бяха основно концепция."