Сагата между Louis Vuitton и Tiffany, чиято потенциална сделка на стойност 16,2 млрд. долара щеше да се превърне в най-голямата в историята на луксозните стоки, продължи и в началото на тази седмица, след като LVMH (фирмата, притежаваща Louis Vuitton, Guerlain, Chaumet, Moët & Chandon и други луксозни брандове) заведе контрадело срещу Tiffany.

Причината за това е първоначалния съдебен иск, подаден от Tiffany, която се опитва чрез съда да принуди LVMH да я придобие - действие, от което луксозният гигант се отказа. Респективно контраделото е за това, че Tiffany не отговаря на предварително договорените условия за подобна сделка и тя не може да бъде финализирана.

LVMH се отказа от сделката за Tiffany

LVMH се отказа от сделката за Tiffany

На стойност $16,2 млрд. тя бе най-големият опит за придобиване на френския гигант

Компанията "продължава да е напълно уверена в позицията си, че условията за финализиране на придобиването на Tiffany не са изпълнени", изтъкват в иска си от LVMH. "Съмнителните аргументи, изложени от Tiffany, са напълно неоснователни."

През последните две седмици LVMH лавираше в позицията си относно сделката с Tiffany. След като първоначално се отказа от финализирането ѝ, гигантът закратко даде индикации, че иска да я финализира, но след това отново я загърби. Това изнерви Tiffany и те заведоха дело, за да изпълнят придобиването си.

Сред другите причини, които посочват от LVMH, е, разбира се, настоящата криза с коронавируса, както и последните заплахи за налагане на мита от САЩ върху френските стоки. Tiffany беше обвинена и в "неправилно управление на бизнеса си", което според LVMH представлява "значително нарушение на изискването компанията да оперира по нормалния си начин."

"Например Tiffany изплащаше най-високите възможни дивиденти докато компанията гореше пари и регистрираше загуби", изтъкват в иска си LVMH. "Нито една друга луксозна компания на света не направи това по време на кризата. Има много примери за неправилни управленски действия, цитирани в иска ни, включително понижаването на капитала, инвестициите в маркетинга и тегленето на допълнителни дългове."