Потребителите в цял свят са свикнали, че когато на някой продукт пише "Произведено в Китай", то той със сигурност ще им излезе по-изгодно. Скоро обаче това може да се промени.

Втората по големина икономика, наричана "световната фабрика", вече няма да произвежда толкова евтини стоки, както досега, пише Forbes.

Стратегията на азиатската страна беше да увеличи търсенето на местни продукти, като подбива цените на конкурентите си. Стойността на стоките "Произведено в Китай" обаче ще нарасне в бъдеще, въпреки че глобалното търсене ще остане без особена промяна.

В свой доклад от Bloomberg посочват, че китайските компании планират да увеличат цените си с цел да компенсират скока в разходите за производство.

Представители на различните индустрии твърдят, че ще направят тази крачка, след като повишаването на заплатите и стойността на материалите са "отхапали" сериозно парче от печалбите им.

Експерти смятат, че това може да се превърне в голям проблем за държавите, които внасят голям обем стоки от Китай. В това число влизат Австралия, където 23% от импорта идва от азиатската държава, и Япония, където делът на китайския внос се равнява на една четвърт от общия.