Икономиката на Южна Корея изпадна в рецесия, като износът срина значително през второто тримесечие, а печалбите в някои от най-големите индустрии в страната - от автомобили до рафинерии паднаха значително, предава Bloomberg.

Брутният вътрешен продукт се е свил с 3.3% спрямо предходното тримесечие, според Bank of Korea (BOK). Това надвиши очакванията на икономистите, които предвиждаха спад от 2,4%. BOK заяви, че това е най-лошото свиване след финансовата криза в Азия през 1998 г. Това е първата техническа рецесия в страната от 2003 г.

Разчитайки до голяма степен на търговията, на Южна Корея беше нанесен удар, след като глобалната търговия се срина по време на пандемията, като износът падна с над 20% през април и май. Министърът на финансите Хонг Нами съобщи, че последното тримесечие вероятно е дъното при спада и каза, че икономиката може да се възстанови, защото спадът на износа намалява, а потреблението набира скорост.

Южна Корея стартира зелен план за възстановяване от коронакризата за $95 млрд.

Южна Корея стартира зелен план за възстановяване от коронакризата за $95 млрд.

Новите проекти ще създадат около 2 милиона работни места

"Корея преминава през най-големия период на свиване в своята история", казва Ким Йънг-Рик, професор по икономика в Сеулския университет Соган. "Най-скорошното време, в което можем да очакваме икономиката да се възстанови напълно, вероятно е най-долната половина на следващата година."

Някои от индустриите на Южна Корея успяха да се възползват от пандемията, като SK Hynix Inc., вторият най-голям производител на чипове в страната, отчете ръст на печалбата в четвъртък. По-традиционните стоки като автомобили и петролни продукти отбелязаха ръст.

Икономиката на Южна Корея вероятно е достигнала своя връх през есента на 2017 г. и оттогава губи инерция, а кога коронавирусът дойде, темпът на спад се ускори.

BOK намали лихвения процент до рекордно ниските от 0,5%, подкрепяйки усилията на правителството да засили икономиката.

И вносът спадна със 7.4%. Инвестициите в съоръжения намаляват с 2,9%, тъй като компаниите намаляват разходите за транспортна техника. И частните, и държавните разходи се увеличават от периода януари-март.

"Все още очакваме износът да се възстанови, но това ще е трудно", заяви Анджела Хсие, икономист на Barclays Bank PLC.

"В бъдеще очакваме икономиката да се върне към растеж, тъй като блокировките по света се облекчават, а фискалните и паричните стимули си проправят път. Въпреки това, възстановяването вероятно ще бъде постепенно и неравномерно, тъй като продължаващите огнища на места по света остават значителни предизвикателства", заявиха икономисти от Bloomberg.