Въпреки общия спад на пазара и промените в законодателството по отношение на ипотечното кредитиране, Пощенска банка отчита двуцифрен ръст на продажбите на жилищни кредити за деветмесечието на 2014 г. спрямо същия период на 2013 г., съобщиха от финансовата институция.

По нейни данни ипотечният бизнес е фокусиран в петте най-големи града, тъй като там пазарът на недвижими имоти е по-оживен и продажните цени са по-високи. Над 50% от всички новоотпуснати ипотечни кредити към края на септември 2014 г. са в Софийския регион.

Най-активните кредитополучатели са на възраст между 25 и 45 години. Наблюдава се тенденция за все по-голямо нарастване на собствените инвестиции на клиентите при покупка на жилище, което определя и по-ниския процент на банковото участие при финансирането на сделки с имоти. По данни на банката този процент към момента е средно 67%, докато в предкризисния период - 2007 г., банките са финансирали близо 90% от покупката на жилище.

Пощенска банка отчита и тенденция за промяна в нагласите на потребителите. Те са все по-добре запознати с предлаганите от банките условия и очакват да получат не само изгодно ценово предложение, но и продукти, които им носят добавена стойност. Това важи и за сегмента на жилищното кредитиране, който до скоро се считаше за много консервативен.