Продажбите на най-големия автомобилен пазар намаляват, създавайки огромни проблеми за компаниите, които разчитаха твърде много на него за растежа си, пише CNN.

Китай бе източник на сериозни приходи за големите производители в продължение на години заради бързия икономически растеж, който даде на милиони потребители средствата да правят по-значими покупки. За компании като GM и Volkswagen Поднебесната империя носи повече приходи от Съединените американски щати или Европа.

Но сега тези компании се изправят пред трудности, след като икономиката загуби инцерцията си, а търговската война със САЩ набира сила.

VW заяви, че продажбите в Китай са се сринали с почти 11 процента през миналия месец. Ден по-рано GM съобщи, че техните са намалели с цели 15 процента през третото тримесечие. Jaguar Land Rover отчита 46 процента срив през септември. Продажбите на Ford също намаляват от месеци насам.

"След години на астрономически ръст, китайският автомобилен пазар най-накрая се връща на земята", коментират от консултантската компания Trivium. По данни на Китайската асоциация на автомобилните производители продажбите намаляват и през юли, и през август.

Бумът на продажби на нови автомобили е към своя край

Бумът на продажби на нови автомобили е към своя край

Производителите трябва да гледат към Източна Европа и развиващите се пазари за нов растеж

Търговската война със САЩ създава несигурност сред потребителите, което ги спира да хачат големи суми пари, смятат от VW. Automotive Foresight твърди, че сривът на капиталовия пазар също допринася за спадовете. Новите стандарти за емисиите, които ще влязат в сила другата година, също карат някои клиенти да отлагат покупките, според Trivium.

Най-тежко са засегнати чуждестранните брандове. Продажбите на модели от САЩ се сриват с 20% през август спрямо година по-рано, докато китайските марки отчитат само 10 процента спад.

Някои от проблемите идват и заради по-високата цена на петрола, което удря по-тежко компании като JLR и GM, познати с огромните си SUV модели.