Нарастващото търсене на дестинации, богати на обекти с културна стойност и незабравими преживявания определя перспективите за пътуване през 2025 г. Новият доклад на Marriott Bonvoy предоставя информация за нагласите по отношение на пътуванията на потребителите в Европа, Близкия изток и Африка. Документът е добра отправна точка за туристическите брандове в ориентирането им как да отговорят по най-адекватния и печеливш начин на новите тенденции.
Въпреки икономическата несигурност, търсенето на пътувания за предстоящата 2025-а остава силно, сочи проучването на Marriott Bonvoy Ticket to Travel, в което са участвали 20 000 потребители в Европа, Близкия изток и Африка.
Повече пътувания, нови тенденции
Според доклада 42% от потребителите от всички посочени пазари планират да увеличат ваканционните си бягства през 2025 г. в сравнение с 2024 г., докато 39% възнамеряват да запазят същото ниво и през 2025-а. Потребителите планират да предприемат средно 5,5 пътувания в рамките на годината или почти едно на всеки два месеца.
Източник: iStock
Краков, Полша.
Тъй като хората планират повече пътувания, те също така предефинират и очакванията си. Туристите днес все повече се насочват към екскурзии, свързани с културното наследство, като изследват дестинации, свързани с техните семейни корени. Те търсят не просто бягство, а изследване на връзките на предците си, което се явява нов, по-силен мотив при вземането на решение за избор на дестинация.
Макар да не е водещ фактор, който определя маршрута на съвременния пътуващ, бюджетът все пак е от значение при избора на дестинация. Модерният турист се очертава като човек, който търси висококачествени преживявания, които осигуряват емоционална и социална възвръщаемост на инвестициите.
"През последните 12 месеца използването на изкуствен интелект се превърна в истински мейнстрийм, като младите вече дори го използват като ключова част от планирането на пътуванията си. Това ще продължи и през 2025 г. В същото време устойчивостта все повече се превръща в ключов фактор, когато става въпрос за избор на пътуване и настаняване", коментира Фил Андреопулос, главен директор продажби и маркетинг в Marriott International за Европа, Близкия изток и Африка.
Малко конкретика за 2025-а
Marriott Bonvoy анализира собствените си данни за резервации и установява някои интересни тенденции за това къде хората вече са резервирали да отидат през следващата година.
Източник: iStock
Абу Даби, ОАЕ.
Проучването към 6 ноември 2024 г. установява, че резервациите за пътуване до Абу Даби през 2025 г. (в сравнение със същия период на миналата година) са се увеличили почти двойно и са нараснали с впечатляващите 84%. Също така в Близкия изток Рияд е на второ място с ръст на резервациите от 76%.
Третото, четвъртото и петото място принадлежат на градове в Европа. Резервациите за Мадрид отчитат увеличение с 37%, а в Краков - със същия процент. Любопитен е резултатът на Манчестър. Градът е отбелязал 27% увеличение на резервациите, което специалистите обясняват с т. нар. "Oasis ефект". Фенове резервират настаняване в родния град на групата, за да се насладят на поредицата от концерти.
Според проучването, най-предпочитаните дестинации за 2025-а са Испания (24%), Италия (17%), Франция (13%%), последвани от Португалия и Гърция с еднакъв резултат - 9 на сто.