5% от продуктите от собствените марки на „Метро Кеш енд Кери" са произведени в България, като общият дял на всички собствени продукти е 10%. Това съобщиха от компанията на пресконференция, на която бяха представени собствените марки на компанията.

Във всички свои магазини веригата предлага близо 23 хил. артикула. Засега не се предвижда у нас да се откриват магазини от типа „екомагазини", които предлагат предимно хранителни продукти. Причината у нас да няма такъв магазин е, че все още не е напълно развита гамата от продукти „Хорека" у нас. Във Франция има около 60 такива магазина.

С шестте си марки „Метро Кеш енд Кери" предлагат около 4 хиляди продукта. От компанията казаха, че очакват продажбите им до 2012 година да достигнат 12 млрд. Евро. Марките предлагат хранителни и нехранителни продукти и са насочени към основните клиентски групи - хотели, ресторанти, кафенета, барове, заведения за бързо хранене, търговци, занаятчии, офиси и фирми в областта на услугите.

Асортиментът на всяка една от шестте марки е строго фокусиран към пазарните потребности за най-добро качество и конкурентна цена. Това са и основните цели на стратегията за развитието на собствените марки - да се увеличи пазарния дял на собствените марки в общите продажби. Новото портфолио на тези марки постепенно навлиза на пазарите в 30-те страни, в които компанията извършва търговска дейност. Развитието на асортимента на собствените марки ще се осъществява в тясно сътрудничество с клиентите, които ще поставят своите изисквания по отношение на качеството, представянето, пакетирането и цената, каза Емилиян Абаджиев, генерален директор на „Метро Кеш енд Кери-България", цитиран от агенция „Фокус".

Продуктите на „Аро" са предназначени предимно за търговци. Това са хранителни и нехранителни продукти, насочени основно към професионалните клиенти като ресторантьори и хотелиери. Марката предлага повече от 700 хранителни и нехранителни артикула, като тестени изделия, консерви, основни храни, млечни произведения, продукти от битовата химия и офис материали.

„Fine food" е нова гама от висококачествени продукти, ориентирани към търговците на хранителни стоки и бензиностанциите. Това са около 700 хранителни продукта, сред които захарни изделия, консерви, замразени храни, био храни, сушени плодове и ядки, рибни деликатеси, душ-гелове и др. Цените на посочените продукти са с 20% по-ниски от аналогични маркови продукти, казаха от компанията.