Съоснователят на най-голямата верига кафенета в Източна Европа 5 to go, която вече има обект и в Русе, обяви старта на нова концепция. Тя е изцяло фокусирана върху млечни продукти, съобщава румънската медия Progresiv. Новият проект носи името Lacto Bar, а инвестицията в първия обект се очаква да бъде между 50 и €100 хиляди.
Концепцията е вдъхновена от носталгичен бранд, познат преди 1989 година в Румъния, към който Раду Савопол се обръща с идея за възраждане.
"Дълго време обмислях концепция около млечни и производни продукти. Направих проучване и открих, че марката Lacto Bar принадлежи на Раул Чуртин, създател на Albalact. Свързах се с него и получих правата за бранда", споделя Савопол в публикация в LinkedIn.
Раул Чуртин пък разкрива, че Lacto Bar е била част от идея за бранд, насочен към HoReCa сектора, още преди повече от десетилетие, когато е управлявал Albalact. Тогавашните предложения за имена са били Lacto Bar и Bardezzi.
"С времето Bardezzi беше реализиран, а марката Lacto Bar прехвърлих на Раду Савопол безвъзмездно. Убеден съм, че той ще развие идеята по прекрасен начин", коментира Чуртин пред изданието Progresiv.
Новият обект се очаква да бъде открит тази есен в района на площад Амезей в Букурещ. Менюто ще включва богата селекция от млечни продукти, като част от асортимента ще бъде осигурен от занаятчийски производители, а останалите - от водещи компании в сектора като Lactalis и Danone.
"След над 600 отворени кафенета, идва моментът за нови концепции. Искаме да предложим нещо различно, базирано на усещането за носталгия и качество", допълва Савопол.
Създадена през 2015 г. от Раду Савопол и Лучиан Бъдила, 5 to go днес разполага с над 600 обекта в Източна Европа и е най-достъпният франчайз модел в Румъния.