Компютърната компания Lenovo Group Ltd. изнесе по-лош от очакваното доклад за печалбите през второто фискално тримесечие.

Фирмата е със спад от 16% на приходите си въпреки доминиращата си роля на пазара в Китай. Lenovo се опитва да се реорганизира след като закупи компютърното подразделение на IBM и вече е тртия по големина производител в световен мащаб.

Акциите на китайската фирма, които се изкачиха с 19% само в периода от юли до септември, се понижиха рязко на азиатските борси, но все пак останаха с 1% на печалба на дневна база.

Бизнесът в световен мащаб на Lenovo се очкава да остане нестабилен в близко бъдеще, след като компанията продължава да изпитва затруднения с налагането на марката си извън пазарите на Азия.

Фирмата все още не успява да излезе на печалба след покупката на компютърното подразделение на IBM за сумата $1.25 млрд. В добавка, конкуренцията от страна на Dell Inc. и Hewlett-Packard Co. също влия негативно на представянето й.

Също както и конкурентите си, Lenovo ще трябва да се бори с по-слабото търсене на компютри, което се прогнозира за 2006 и 2007 г. в сравнение с нивата от 2005 г.

Компанията, която е една от многото китайски фирми, които се борят за световно признание, отбеляза печалба от $38.09 млн. през второто фискално тримесечие приключило в края на септември. За същия период преди година, Lenovo направи печалба от $45.2 млн.