По информация, дадена от компанията, на годишна база Мобилтел е увеличил с 18.1 % броя на клиентите си - до общо 4.6 милиона в края на юни 2007 г. Към същата дата, пазарният дял на компанията е бил 50.6%.
Проникването на мобилни услуги в България достигна 117.4% (при 90.6% в средата на миналата година) - заради тенденцията много от потребителите да ползват по няколко SIM карти едновременно.
С ръст от 14.7% при средно изговорените от абонат минути (MoU), както и в резултат на значимия ръст на броя на клиентите, приходите на Мобилтел се увеличиха с 10.3% до 158.9 млн. евро през второто тримесечие на годината.
Ръстът е основно в резултат на по-големите приходи от трафик - повече използвани минути, увеличени приходи от услуги, свързани с пренос на данни, както и по-големи постъпления от роуминг.
Оперативната печалба преди данъци и амортизационни отчисления (EBITDA) е нараснала с 8.0% до 91.5 млн. евро спрямо второто тримесечие на 2006 г. Въпреки по-високите капиталови разходи и амортизационни отчисления, оперативната печалба на Мобилтел е нараснала със 7.1% до 54.6 млн. евро през второто тримесечие на годината - спрямо същия период на 2006 г.
Мажоритарният собственик на компанията „Телеком Австрия" понижи приходите си през второто тримесечие с 3%, което бе един напълно очакван спад, дължащ се на силната конкуренция на вътрешния пазар. Резултатът за полугодието е повишение на приходите с 1.1% до 2.35 млрд. евро, по данни на компанията.
Брутните приходите през периода април-юни възлизат на 465 млн. евро (данни на Ройтерс).
Приходите първоначално се повишиха благодарение на придобивания и продажби на пакети с високоскоростен интернет, но през първото тримесечие отбелязаха рязък спад заради понижение на постъпленията от гласова поща.
Основните проблеми на австрийския гигант идват от засилената конкуренция на по-евтини оператори на фиксирани и мобилни услуги и новите високи технологии за обмяна на информация.
Държавният австрийски телеком се опитва да компенсира своите падащи приходи в Австрия чрез експанзия на Балканите, и по-конкретно в България и страните от бивша Югославия, където продажбите на мобилни телефони и абонати все още растат значително. От юли компанията инвестира в Сърбия.
За тази година акциите на австрийския телеком са паднали с 11%, с 2.6% под индекса на европейските телекоми.
лично мое мнение
на 22.08.2007 в 14:04:44 #3Пълни лъжи...
ruskov
на 22.08.2007 в 12:40:41 #2"...и Югославия, където продажбите на мобилни телефони и абонати все още растат значително. От юли компанията инвестира и в Сърбия"
Bateto
на 22.08.2007 в 12:03:17 #1Ами да, ние тук ще ги финансираме.... нали те бяха богатите, с развита икономика....