Обединяват структурите на Хемус Ер
ИЛИАНА ТОНЧЕВА
Акционерите в авиокомпанията Хемус Ер са започнали да обединяват дружествата, които извършват различни видове дейности, свързани с компанията. Това потвърди изпълнителният директор на компанията Димитър Павлов. Сключен е договор за преобразуването на Хемус холд ЕООД, като дружеството се влива в Авиокомпания Хемус Ер АД. Хемус Ер участва в търга за авиотехническата база на фалиралата Балкан чрез Хемус холд и цялата дейност, свързана с АТБ беше поета от това дружество. След като през август 2003 г. Химимпорт, структура на варненската ТИМ корпорация, стана мажоритарен собственик на Хемус Ер, регистрира последователно две дружества - Балкан Хемус груп ЕАД и Хемус холд ЕООД. Двете са с един и същ предмет на дейност - международни и вътрешни авиационни превози.
ТИМ стана собственик на Хемус Ер, след като най-напред изкупи от Пирин турист 51% от акциите на авиокомпанията. През януари 2003 г. Химимпорт спечели служебно търг в Агенцията за приватизация за останалите 49% капитала на Хемус Ер и стана 100% собственик на компанията. Мажоритарният пакет е бил придобит от новосъздаденото тогава дружество Хемус холд, което е 100% собственост на първото дружество Балкан Хемус груп. Вече е факт и сделката за покупката от страна на акионерите в Хемус Ер на друга бъгарска авиокомпания - Виаджо Ер. Според източници на вестника собствениците на Хемус Ер са изкупили и част от Българиан Еър чартър. Става въпрос за 10% на единия от собствениците Сергей Димитров, твърдят запознати. 100% собственик на Българиан Ер чартър е Авиейшън сървисис груп, където 80% дял има руският собственик Евгений Музика, а Филип Мустаков и Сергей Димитров участват с по 10% дял. Акционерите в Хемус Ер не бяха открити за коментар. Изпълнителният директор на компанията Димитър Павлов също не пожела да коментира дали сделката е факт или не.
Хемус Ер ще участва в конкурса за приватизация на България Ер, като за целта ще води преговори и със стратегически инвеститори. Ако се приеме последният вариант на стратегията за продажба на националния превозвач, нито една българска авиокомпания не може да участва в първия етап от конкурса заради финансовия праг от 100 млн. EUR оборот. Няма гаранция, че ако отговаряхме на това изискване, правителството нямаше да постави нов, по-висок праг, каза Павлов. Компанията започва полети от 15 декември до Кьолн и до Кайро. Полетът до Кайро е веднъж в седмицата, а до Кьолн - два пъти.
Архив
/
Обединяват структурите на Хемус Ер