Китайският производител на електромобили Xpeng Motors започна да пуска новите си функции за автономно шофиране на магистрали за клиенти, които отговарят на изискванията на компанията, с което засилва конкуренцията си с Tesla на най-големия автомобилен пазар в света, предаде CNBC.

От компанията оповестиха функционалността Navigation Guided Pilot или NGP по-рано този месец. Тя позволява на електромобилите автоматично да сменят лентата, да ускоряват или намаляват, да изпреварват автомобили, както и да влизат и излизат от магистрали.

Той е част от следващото поколение на XPpelot XPILOT 3.0 "усъвършенствана система за подпомагане на водача" (ADAS) на Xpeng. Клиентите, платили за опцията, ще могат да я активират на премиум седана P7 като изтеглят NGP през WiFi.

Функциите са част от по-широко обновяване на софтуера чрез системата "ъпдейт по въздуха", която позволява на клиентите да изтеглят нов софтуер чрез WiFi. Подобно е на надграждане на операционната система на телефон.

Операционната система на XPeng, Xmart OS 2.5.0, ще бъде достъпна за всички клиенти на P7, казаха от компанията. Включва подобрен гласов асистент и някои приложения в автомобила.

Компанията, която е със седалище в Гуанджоу, се опитва да подчертае своя софтуер и възможности за автономно шофиране като начин да се разграничи от местните конкуренти като Nio и Li Auto, както и да предизвика Tesla.

Американският производител на електромобили има собствен автономен ADAS, наречен Autopilot. Китайските му конкуренти обаче бързо догонват и се стремят да добавят по-автономни функции към своите автомобили. Nio има собствена система, наречена NIO Pilot.