Китайските марки създават сериозни проблеми на евтините производители, опериращи в Европа. Dacia и Fiat, например са застрашени от марки като Morris Garage, които набират все повече популярност на Стария континент.

Някога тази британска компания (съкращение от Morris Garages) произвеждаше елегантни спортни автомобили за по-високите сегменти на пазара, припомня Аutomedia. От оригиналната MG са останали само името и емблемата, но и те от над десетилетие са собственост на китайския гигант SAIC.

Агресивната ценова политика на китайците вече дава резултати - за първите месеца на 2022 MG е продала 58,300 автомобила в Европа. Това е доста повече от Mitsubishi, Honda, Lancia и други някога славни имена на Стария континент. А при това MG все още се продава само на някои пазари, като почти не е представена в Централна и Източна Европа. И все още не предлага на европейците най-достъпните си модели.

Renault с големи планове за "златната" Dacia: пуска два нови модела и увеличава производството

Renault с големи планове за "златната" Dacia: пуска два нови модела и увеличава производството

Изпълнителният директор на Renault очерта големи планове за румънския завод и марката Dacia

Също както и при Dacia, техните модели са чувствително по-изгодни от тези на конкурентите.

Ето пример: средната цена на малкия електрически кросоувър MG ZS на западноевропейските пазари е 36,124 евро. Средната цена на конкурентите е доста по-висока - 38,661 евро за електрическия Opel Mokka, 39,773 за електрическото Peugeot 2008 и 41,925 евро за електрическия Hyundai Kona.

Същото е положението и при плъг-ин хибридите. В този сегмент MG предлага компактния кросоувър HS, на средна цена 36,781 евро. Най-евтиният конкурент е Kia Niro - за средно 39,442 евро. Хибридният VW Tiguan е с цели 10,000 евро по-скъп от китайския SUV, а хибридното Peugeot 3008 - с 13,000 евро.

При големите електрически SUV китайското предложение също е най-евтино: средно 47,221 евро за MG Marvel R, докато електрическата Skoda Eniaq е 49,831 евро, VW ID.4 е средно 49,900 евро, а преждевременно изтеглената от пазара заради фабричен дефект Toyota BZ4X струва средно 56,484 евро.

Тези цени обаче са далеч по-високи от базовите на Dacia Duster, които според българската страница на компанията започват от 35 220 лева (18 000 евро).