От началото на октомври започва мащабна реорганизация в дейността на румънския автомобилен производител Dacia, съобщават местни медии. Като част от плана според вътрешен меморандум е в ход програма за доброволно съкращаване на персонал.

Компанията разчита именно на подобна стъпка за редуциране на служителите си, като за целта отпуска финансови компенсации до около 42 000 евро в зависимост от стажа на конкретния работник в производството. Срокът за подаване на заявление за освобождаване по инициатива на служителите е до 20 септември.

Според цитираната информация Dacia ще отпусне следните суми по категории:

  • 22 000 леи (около 4400 евро) - за служители със стаж под 2 години;
  • 55 000 леи (11 000 евро) - за служители със стаж от 2 до 4 години;
  • 98 000 леи (почти 20 000 евро) - за служители със стаж между 4 и 8 години;
  • 120 000 леи (малко над 24 000 евро) - за служители със стаж от 8 до 12 години;
  • 150 000 леи (около 30 000 евро) - за служители със стаж между 12 и 16 години;
  • 185 000 леи (около 37 000 евро) - за служители със стаж над 16 години;
  • 195 000 леи (почти 40 хиляди евро) - за служители с медицински препоръки за смяна на работното място или подобни, независимо от стажа.
  • 210 000 леи (малко над 42 000 евро) - служители, регистрирани с професионално заболяване или трудова злополука, независимо от стажа им в компанията.

Освен това, подалите навреме документ за освобождаване по свое желание, ще могат да закупят автомобил Dacia, Renault или Nissan на преференциална цена.

Какво се случва?

Причината за този ход, според Profit.ro се дължи на факта, че заводът на Dacia прекратява производството на модела Jogger тази година. На негово място ще бъде пуснат в производство Bigster, но обемите ще бъдат по-малки през първата година след пазарния му дебют. Очаква се румънският завод да асемблира още два модела, но те ще бъдат пуснати в производство едва през 2026 г.

Стабилен ръст: Почти 10% повече автомобили произведоха Dacia и Ford в Румъния

Стабилен ръст: Почти 10% повече автомобили произведоха Dacia и Ford в Румъния

Производството в северната ни съседка отбеляза рекордни стойности за предходната година

Разбира се, непрекъснатата модернизация, която компанията извършва, също е сред причините за намаляването на работниците. Според данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) Румъния има едно от най-неефективните съотношения между брой служители и производство в сектора.

Двете автомобилни фабрики в страната - в Крайова и Миовени, произвеждат по 3,2 автомобила на служител годишно, което е под средната стойност за ЕС от 5,4. Паралелно с това обаче Румъния е сред страните от ЕС с най-много служители (160 000) в автомобилната индустрия. Делът на заетите в двата румънски автомобилни завода е 14,5 % от всички заети в производството в Румъния, което е третият най-голям дял в ЕС.