Японската автомобилна компания Subaru може би смята, че мястото както ръчната скоростна кутия, така и седанът са в миналото. Автомобилният производител показа новата Impreza на изложение в Лос Анджелис, където стана ясно, че марката премахва ръчната трансмисия от гамата на Impreza 2024, съобщава Motor Authority.
Отказва се и от моделите седан, оставяйки само с хечбек.
Шестото поколение на Subaru Impreza получава опростена гама с базови и спортни модификации, плюс завръщането на RS. Базовите и спортните модели използват пренесен 2,0-литров плосък четирицилиндров двигател, който развива 152 к.с. и 145 Нм въртящ момент.
Източник: Subaru
Над базовите модели застава новият RS, който е препратка към 2,5 RS от края на 90-те години на миналия век, който беше предшественик на WRX. Моделът разполага с 2,5-литров плосък четирицилиндров двигател, който увеличава мощността до 182 к.с. и 178 Нм.
И двата двигателя се съчетават с безстепенна автоматична трансмисия, а версиите Sport и RS получават осем предварително зададени предавателни числа, за да симулират традиционна автоматична скоростна кутия.
От Subaru казват, че дават на базовата си версия по-широки предавателни числа, за да я направят по-бърза.
Стандартната система за задвижване на всички колела също е преработена с по-бързи реакции и централен диференциал, който не се блокира толкова рано, което според японските инженери подобрява управлението. Subaru предоставя на колата и версия на двупозиционната рейка на електронния сервоусилвател на волана на WRX за по-добри реакции и по-директно усещане при управление.