Дългата и турбулентна история на бившия италиански национален превозвач Alitalia е пред своя край. Компанията обяви, че до края на годината ще освободи последните си 2059 служители, съобщава Euronews.

В официално писмо до синдикалните организации е посочено, че от януари тя няма да има правоотношение с 1100 стюарди и стюардеси и 82 пилоти.

Последният полет на Alitalia

Последният полет на Alitalia

Италианският превозвач не можа да се спаси от фалита, наследява го държавната компания Italia Trasporto Aereo (ITA)

Това е финалният акорд на основаната през 1947 г. Alitalia. Десетилетия наред тя имаше силни глобални позиции заради високото качество на услугите си - до степен да бъде избрана да обслужва папските полети.

Още от 90-те обаче авиокомпанията има сериозни проблеми - резултат от неефективно управление, но и то огромната конкуренция на пазара. Още през 2008 г. с големи усилия беше избегнат фалит.

Инвестициите на гиганти като Air France - KLM и Etihad по-късно също не помогнаха за стабилизирането на Alitalia. Така коронавирусът нанесе последния удар, като направи авиокомпанията нежизнеспособна.

Правителството в Рим се принуди през 2021 г. да създаде нов държавен превозвач - Italia Transporto Aereo (ITA), който пое част от активите и маршрутите на старата компания. Макар да не наследи задълженията на Alitalia, новото дружество има много от същите проблеми.

Само Lufthansa иска бившата Alitalia

Само Lufthansa иска бившата Alitalia

Германският превозвач смята италианския пазар за един от най-важните

Сделка ще има, Lufthansa се отказа от исканата отстъпка

Междувременно стана ясно, че италианското правителство и Lufthansa в крайна сметка са постигнали споразумение за продажбата на миноритарен дял от компанията. Дълго дискутираната сделка получи одобрение от ЕК през юли, но в края на октомври се заговори за финансов спор между страните.

Часове преди изтичането на крайния срок за представянето на споразумение пред европейските регулаторни органи немската авиокомпания се отказа от исканата отстъпка от €10 милиона от последващата сделка за следващите 49%. Според публикации в италиански медии Lufthansa е обърнала внимание, че вероятно наследникът на Alitalia ще загуби от стойността си заради слабите резултати в края на годината.

След категоричен отказ на правителството да отстъпи, на практика, Италия ще получи първоначално обявените €325 милиона и комуникацията може да продължи в посока пълното придобиване на бившата италианска емблема.