Министерството на финансите на Италия отложи продажбата на миноритарен дял от ITA Airways на Lufthansa поради разногласия относно договорената цена, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с преговорите. Според италиански източник, Министерството няма да приеме продажба на ITA на по-ниска стойност.

Както Money.bg писа, през юли Lufthansa получи одобрение от Европейската комисия за придобиването на 41% от дъщерната компания на италианското държавно предприятие ITA Airways, наследник на фалиралата Alitalia, за €325 милиона (приблизително $354 милиона).

Брюксел каза "да": Пред Lufthansa няма пречки да придобие ITA Airways

Брюксел каза "да": Пред Lufthansa няма пречки да придобие ITA Airways

41% от италианския държавен авиопревозвач се продават срещу 325 млн. евро

Сделката е част от стратегията на германския авиопревозвач за разшираване на присъствието на ключовия пазар в Южна Европа, който отчита устойчив ръст в годините след пандемията.

Европейската комисия тогава не постави пречки пред сделката, като в своята оценка заяви, че няма да се наруши конкуренцията в авиационния сектор на региона, тъй като Lufthansa няма да контролира самостоятелно доминиращ дял на пазара.

Преговорите обаче се усложняват от разлика от €10 милиона в стойността на сделката, посочва втори източник, който потвърждава информацията на италианския вестник Corriere della Sera. Крайното споразумение ще зависи и от оценката на стойността на втория дял, който се очаква да бъде продаден в бъдеще.

Говорител на Lufthansa заяви, че компанията ще се придържа към условията на договора за инвестицията в ITA Airways и добави, че е подписана оферта за корективни мерки.

Wizz Air и Airbus ще проведат тестови полети с устойчиво авиогориво

Нискотарифната авиокомпания, която ще изпробва граждански полети с устойчиво авиогориво

Горивото е произведено от испанска петролна компания