Плановете на германската авиокомпания Lufthansa да придобие 41% от държавната италианска ITA Airways най-после ще се реализират, информираха двете дружества.

Европейската комисия обяви, че е одобрила сделката на стойност 325 млн. евро след месеци на колебание, преговори и търсене на възможни решения. Очаква се процедурата да приключи през четвъртото тримесечие на 2024-та.

Веднага след като Lufthansa получи "зелена светлина" за сделката, главният изпълнителен директор Карстен Шпор заяви, че управляваната от него компания вече обмисля възможността да увеличи дела си в италианската ITA Airways до 90% в рамките на следващата година. По всяка вероятност това ще бъде последвано от закупуването и на останалите 10%.

Липса на конкуренция и спешни мерки

В основата на възникналия казус бяха опасенията на ЕК, че поради ограничената конкуренция пътниците от и до Италия биха били потърпевши от занижено ниво на услугите и по-високи цени.

Авиационният сектор в Европа се консолидира: Защо това е лошо за пътниците?

Авиационният сектор в Европа се консолидира: Защо това е лошо за пътниците?

В момента в ход са няколко придобивания

В тази връзка през януари еврокомисията за първи път блокира сделката и започна разследване по въпроса.

Като опит да успокоят регулаторните органи, Lufthansa и италианското правителство се споразумяха да улеснят извършването на полети на къси разстояния от конкурентни авиокомпании до страни от Централна Европа. Освен това се задължиха да си поделят с тях слотовете за кацане на летището в Милано.

Също така бе взето решение в полза на бъдеща конкуренция по маршрутите на дълги разстояния - между Италия, Съединените щати и Канада, а именно - размяна на слотове за кацане и подобряване на полетните връзки.

Снимка 673049

Източник: Lufthansa

Петата "родина"

Lufthansa вече на практика управлява няколко големи летища в Европа чрез четирите авиокомпании, които понастоящем съставляват нейната мрежа. Това са Lufthansa, австрийската Austrian, швейцарската SWISS и белгийската Brussels Airlines.

Сега, изглежда, към списъка ще се прибави още една "родина" за немския авиопревозвач. Ще донесе ли подобна консолидация дългосрочни позитиви за пътуващите, или ще се отрази пагубно на пазара, предстои да видим.