Coca-Cola се впусна да убива зомбита.
Гигантът съобщи, че спира дългогодишния бранд смутита Odwalla. И обмисля да сложи край и на други "зомби брандове" - такива, които не постигат ръст на продажбите, за да помогне за намаляване на разходите.
През последните няколко месеца Coca-Cola, както и други гиганти при потребителските стоки, намаляват броя на продажбите и залагат повече на по-големите си и добре продаващи се брандове, за да намалят тежестта върху веригата за доставките.
"Ще поставим приоритет върху по-малко, но по-големи и по-силни брандове", заяви главният изпълнителен директор Джеймс Куинси при обявяване на резултатите вчера. За второто тримесечие на 2020 г. компанията отчита спад на продажбите с 28% до $7,2 млрд.
Днес Coca-Cola има над 400 марки продукти. Повече от половината обаче имат минимален дял на пазара, а приходите им представляват 2% от общите. Куинси не посочи поименно кои марки ще бъдат спрени.
Компанията обаче работи по стратегията през последните две години, като вече спря редица марки, продукти, вкусове и опаковки, които не носят достатъчна възвръщаемост. Само през първото полугодие на 2019 г. са спрени 275 продукта, каза още Куинси.