Датската верига за домашни стоки JYSK обяви плановете си за развитие в България до края на следващата финансова година. След експанзията си на турския пазар в началото на месец май, която се осъществи с ключовата подкрепа на българския екип, компанията обяви и откриването на поне още 6 обекта у нас до края на следващата финансова година и обновяването на още 5 от настоящите. Това са част от постепенното обновяване на всички обекти на веригата в България, открити преди 2018 година.
Къде ще са новите магазини?
Към момента е ясен фокусът през лятото: обновяването на 4 от по-старите магазини на веригата и преобразяването им в най-новата концепция на JYSK, Store 3.0.
Първото откриване на подобен обект в България ще е на 1 юни, когато JYSK България ще отвори отново магазина си в Пазарджик - изцяло преобразен в новата концепция. Къде ще са останалите обекти от компанията все още не казват. В най-напреднала фаза е обект в град Карлово.
Резултатите от българския пазар продължават да са сред най-добрите за веригата на глобално ниво. Трите най-купувани категории за 2023 година към момента у нас са мебели, градинско обзавеждане и матраци.
До момента, от стъпването си на българския пазар през 2005 година, скандинавската верига има 51 обекта, включително и онлайн магазина на компанията, с общо над 700 служителя
Положителните резултати на JYSK в България са част от една по-обширна история на успеха, тъй като JYSK, който управлява общо над 3 200 магазина в 48 държави, обяви рекордни резултати с общ оборот от 4,87 милиарда евро и печалба от 612 милиона евро.
За финансовата 2021-2022, която за фирмата започва от 1 септември 2021-а и приключва на 31 август 2022 година, JYSK в България отчете най-добрите си резултати досега - оборот близо 505 милиона лева и печалба 19 милиона лева. Това е увеличение на приходите с 31%, сочат данните на компанията
Резултати за 2021/2022 година
• Оборот: 504,8 милиона лева
• Увеличение от 2020/2021 г.: 31%
• Печалба (преди данъци и такси): 18,6 милиона лева
• Увеличение от 2020/2021 г.: 141%
На онлайн продажбите се дължат около 10% от приходите, като от компанията отчитат, че хората все още предпочитат повече да ходят във физическите магазини.
В началото на месец май JYSK въведе в България новата си B2B услуга, ориентирана към компаниите. Новият Business to Business отдел стартира през май и е посветен на корпоративни клиенти, както частни, така и публични компании. Отделът има за цел да улесни закупуването на артикули от JYSK от различни организации, които целят големи обеми или които се нуждаят от специализирана консултация.
"B2B отделът е за юридически лица, на които можем да предложим гъвкавост в доставките, по-големи количества и специализирани консултации. Отделът ще се насочи първо към клиентите в сферата на HoReCa. На следващ етап ще започнем още по-активна работа с различни институции като центрове за възрастни хора, домове за деца, общини, детски градини, училища и болници", коментира Кристина Станкова - Business to Business мениджър в JYSK България.
На официално събитие в градината на Резиденцията на посолството на Кралство Дания в България скандинавската верига представи и новата си лятна колекция градински мебели и аксесоари за декорация, както и двете дизайн тенденции за 2023 година.
"Тази година лятото закъсня, така че през 2023 година мисля, че ще се опитаме повече от всякога да се възползваме и да се насладим на топлите, слънчеви месеци и да прекараме повече време на открито. В тазгодишната колекция добавихме нови продукти с естествен вид, които отговарят на днешните скандинавски тенденции и придават на откритото пространство по-приветлив и спокоен вид.
Допълнително разнообразихме обзавеждането за градина и двор и включихме артикули с модерен дизайн, който е много интересен и високо оценен от потребителите. Каним клиентите в нашите магазини и онлайн магазина ни, където могат да открият много идеи и да се вдъхновят за своята градина, тераса или балкон. Подготвили сме много хубави продукти и страхотни предложения за тях", заяви Ралука Даскалу - мениджър комуникации за JYSK Румъния, България и Турция.
Промяна в мениджмънта
Припомняме, че в началото на месец май скандинавската верига JYSK стъпи и на турския пазар, откривайки първите си обекти в два търговски центъра в Истанбул. Retail Manager за JYSK Турция е Любен Мишев, който досега заемаше тази позиция в JYSK България.
Служители на JYSK от България и Румъния помогнаха за подготовката на откриването на първия магазин в Турция. Дейностите на JYSK в Турция се координират от мениджърския екип в Румъния и България. Така от май 2023 година местната организация се нарича JYSK Румъния, България и Турция.