"Вагонен завод - Интерком" в град Дряново, работи по проекта "Сокол", който ще създаде иновативен български вагон от ново поколение. От предприятието, което е със 103 годишна история заявиха за Money.bg, че проектът предвижда модернизация на 15 броя пътнически вагони В-84, които са основната част от превозния парк на БДЖ-"Пътнически превози" и са произведени в завода през 80-те години на 20 век.

Инвестицията е в размер на близо 27 милиона лева

Договорът е по обществена поръчка за 15 вагона и е на обща стойност 26,6 милиона лева без ДДС, тоест по 910 000 евро или 1 779 000 лева на вагон.

Високоскоростен влак ще пътува между Париж и Берлин от 2024-а

Високоскоростен влак ще пътува между Париж и Берлин от 2024-а

Това планират Франция и Германия

За осъществяването на проекта е ангажиран екип от 35 високо квалифицирани инженери, конструктори и дизайнери от Германия, Украйна, София и Дряново. По-голямата част от оборудването за новите вагони се доставя от чужбина, при това - от най-известните марки.

Снимка 605040

Източник: “Вагонен завод – Интерком” АД

Спирачките са Knorr, модел 2021 година, вратите са електрически - IFE, произведени в Австрия. Седалките ще са от Германия, а част от вътрешното оборудване идва от Украйна. Прозорците със стъклопакетите и металните шкафове се правят у нас.

Новите вагони ще бъдат изцяло климатизирани, с видеонаблюдение, аудио и видео уредба, вакуумни тоалетни, автоматични рампи за хора с увреждания, стойки за велосипеди и ЛЕД осветление. Предвижда се и вагон-бюфет.

В Европа стана по-бързо и удобно да се пътува с влак, отколкото със самолет

В Европа стана по-бързо и удобно да се пътува с влак, отколкото със самолет

Къде са най-добрите високоскоростни влакове на Стария континент

Вагоните могат да бъдат прикачени и към високоскоростни влакове, които да се движат по железопътните линии на Европа

Макар че в България няма условия за движение на високоскоростни влакове,  все пак у нас има места, по които могат да развива добра скорост от 130 км/час и дори 160 км/час. Ако се създаде организация и железниците работят с такива новите вагони, дори и скорост от 130 км/час ще даде огромни резултати, коментират от завода в Дряново.

Снимка 605041

Източник: “Вагонен завод – Интерком” АД

Предстоят преговори с БДЖ за прикачването и движението на новите вагони на български влакове, както и преговори с чуждестранни европейски компании за закупуване на вагоните и прикачването им към международни влакови композиции.

Към момента вече има интерес от контрагенти от Франция, Северна Македония, Гърция и Испания.

Средната възраст на подвижния състав на БДЖ е 40 години, ето кога ще има нови влакове в България

Средната възраст на подвижния състав на БДЖ е 40 години, ето кога ще има нови влакове в България

Може ли да се коментира промяна в цената на билетите?