Facebook стартира услуга за магазини, която ще позволи на бизнеса да рекламира и продава продукти на платформите на най-голямата социална мрежа в света, заяви главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг.
Ръководителите на компании, които правят платформите по-удобни за бизнеса, ще генерират нови приходи от реклама, дори когато няма ръст на потребителите.
Facebook Shops ще даде възможност на бизнеса да създаде единен онлайн магазин, достъпен както с Facebook, така и с Instagram.
Функцията за плащане ще позволи покупки в приложението. Потребителите ще могат да се свържат с бизнеса чрез приложението WhatsApp, Messenger или Instagram Direct.
Зукърбърг заяви, че най-голямата социална мрежа в света занапред ще работи по-тясно за интеграция на продуктите със Shopify и седем други платформи за онлайн търговия. Той и изпълнителният директор на Shopify Тобиас Лутке обявиха партньорството си във видеоклип, излъчен на живо.
Facebook въвежда и инструмент за свързване на програми за лоялност и функция за пазаруване, показваща тагове на продукти под видеоклипове на живо, което позволява на зрителите да правят покупки, докато гледат. Зукърбърг заяви, че повече от 800 милиона души се включват с видеоклипове на живо във Facebook и Instagram.
Акциите на Shopify спаднаха след първоначалното стартиране на Facebook Shops, а след това се вдигнаха след появата на Лутке.