Toyota все още е кралят.

Японската компания задържа титлата си на най-продаван автопроизводител през 2015 г., след като през есента основният ѝ конкурент Volkswagen пострада от гигантски скандал с вредни емисии, предаде СNN.

Toyota е продала 10,15 милиона коли в световен мащаб през изминалата година, обяви фирмата в сряда. По-рано германският концерн Volkswagen отчете 9,93 милиона доставки през 2015 г., което е спад от 2% спрямо година по-рано.

Топ 10 на най-продаваните автомобили в света през 2015-а

Топ 10 на най-продаваните автомобили в света през 2015-а

Toyota Corolla остава лидер, VW Golf излезе на второ място

Германският автомобилен производител за кратко надмина Toyota през второто тримесечие на 2015 г., но се радваше на челното място само три месеца.

Производителите на коли срещат предизвикателства в пазари като Китай и Русия, но Volkswagen имаше и съвсем друг проблем – концернът бе принуден да спре да продава дизеловите си модели в някои пазари, след като бе хванат във фалшифициране на резултатите от тестове за измерване на вредните емисии, изпускани от автомобилите.

Германската компания, която притежава и марките Audi и Porsche, призна, че някои от дизеловите двигатели в произвежданите от нея превозни средства имали софтуер, който може да направи така, че емисиите да изглеждат относително чисти по време на тест, а след това изхвърляли около 40 пъти над допустимото ниво на азотен окис при шофиране.

Volkswagen загуби пазарен дял за първи път от 2007 година

Volkswagen загуби пазарен дял за първи път от 2007 година

ΒΜW и Mercedes изпревариха по продажби Audi

Около една трета от пазарната стойност на компанията бе пометена през последните шест месеца. Това означава големи загуби за влиятелни акционери като семейство Порше, Катар и германската провинция Долна Саксония.

Volkswagen настоява за повторни тестове за вредни емисии

Volkswagen настоява за повторни тестове за вредни емисии

От компанията твърдят, че има разлика между резултатите

Междувременно Toyota е сред автопроизводителите, на които бе постановено да изтеглят свои превозни средства заради възможни дефекти във въздушните възглавници на автомобилите. Японската компания върна милиони коли в световен мащаб заради страх от това, че инсталираните въздушни възглавници на Takata могат да избухнат и да имат ефекта на пръскащи се снаряди по шофьорите и пътниците.