Автомобилният производител Volkswagen Group загуби от пазарния си дял в Европа за първи път от 2007 г. насам заради скандала с вредни емисии, разразил се в края на лятото миналата година.

Резултатите на Европейската асоциация на автомобилните производители за 2015 г. показват, че делът на новите коли от групата на Volkswagen, продадени в региона, възлиза на 24,8% при такъв от 25,5% за 2014 г.

Регистрацията на нови коли в Европа е скочила с 9,2 на сто до 14,2 милиона бройки, показват данните на организацията.

Заради скандала с вредните емисии Volkswagen е изгубил влияние в сравнение с конкурентите си, включително Fiat Chrysler, BMW и Daimler, пише Bloomberg.  

Продажбите на германския производител в Европа са се увеличили с 6,5%, като луксозният брад Audi е паднал на трето място при продажбите на луксозни автомобили в глобален мащаб, отстъпвайки пред ΒΜW и Mercedes-Benz.

Купените през декември нови коли от марките на Volkswagen са с 4,4% повече в сравнение със същия месец на предходната година, като резултатът на групата е далеч под скока от 16% на целия пазар на Стария континент.

Най-добре представилите се производители в края на миналата година са Renault с ръст от 28 на сто, Ford Motor – с 24 на сто и Peugeot Citroen – с 21 на сто.