Инженерните директори на Nissan и Renault ще се срещнат тази седмица в Япония. Двете компании ще се стремят да съживят проекти, които са от решаващо значение за бъдещето на алианса след аферата около Карлос Гон.

Гон беше архитектът зад френско-японския алианс, който сега изглежда има нужда от преструктуриране, пишат авторите Reuters.

Анализатори твърдят, че фирмите трябва да се възползват от съвместните инженерни проекти за икономия на разходи, които се забавят след излизането на Гон.

Според източниците на агенцията Жил Льо Бърне, който беше привлечен на 6 януари от Peugeot, ще се срещне с колегата си Цуйоши Ямагучи, който отговаря за изпълнението на съвместните инженерни проекти от страна на Nissan.

Бивш шеф от Volkswagen може да замести Карлос Гон в Renault

Бивш шеф от Volkswagen може да замести Карлос Гон в Renault

Доскоро той беше ръководител на марката Seat

Операциите за спестяване на разходи на Renault-Nissan са жизненоважни за двете компании, тъй като автомобилната индустрия се бори със забавянето и солидните инвестиции в по-чисти превозни средства и системи за автоматизирано шофиране.

"Алиансът пое удар, но инженерният екип все още е там. Не може за един ден да се спре нещо, което е градено толкова дълго", споделя единият от източниците, които са запознати с въпроса.

През ноември 2018 година прокурори задържаха Карлос Гон по обвинения за финансови нарушения. Той обаче успя да избяга от домашен арест в Токио и понастоящем е в Ливан. Той твърди, че обвиненията срещу него са били измислени, за да го изтласкат от съюза, в който японската страна вече не се доверява на френските си партньори.

Nissan обеща да не напуска Renault

Nissan обеща да не напуска Renault

"Алиансът е източникът на конкурентоспособността на Nissan", пише в съобщението на компанията

Фокус върху съвместни проекти

Председателят на Renault Жан-Доминик Сенард заяви, че двете страни са решени да инвестират в партньорството, като основният акцент са съвместните проекти. Тези проекти ще бъдат включени в дневния ред на редовното заседание на борда на алианса (с Mitsubishi) в Япония на 30 януари.

Един от фокусите ще бъде върху хибридните енергийни системи - област, в която съюзът не е обединил ефективно усилията си за научни изследвания и развитие, както твърдят анализатори. Всеки от трите члена на съюза е разработил свои собствени системи.

"Сега трите системи са налице и ще трябва да ги използваме по възможно най-ефективния начин." Nissan ще използва хибридната система E-Tech, разработена от Renault за малкия си SUV Juke, докато Renault ще използва разработената от Nissan система e-Power за своя модел Kadjar особено в Азия, посочват още източници.

Mitsubishi все още използва собствена хибридна система на най-продавания си Outlander.

Историята на Карлос Гон и как той преобърна световната автомобилна индустрия

Историята на бизнесмена беглец и как той преобърна световната автомобилна индустрия

Всичко за бившия председател на Renault-Nissan-Mitsubishi