С бързото разпространение на коронавируса в Европа бизнесът е принуден да спре работа в най-засегнатите региони, които засега се намират в Италия и Испания, но и не само там. Редица лидери в автомобилната индустрия обявиха, че ще предприемат такива крайни мерки за някои от своите заводи на Стария континент.

От седмици насам компаниите в сектора се подготвят за негативния ефект от епидемията върху бизнеса им. Те бяха силно засегнати още в края на януари и през февруари заради факта, че разчитат на вноса от Китай за голяма част от използваните в производството компоненти.

В събота от Ferrari обявиха, че ще затворят временно два от производствените си центрове в Италия. Става въпрос за тези, намиращи се в Маранело и Модена, които няма да работят до 27 март. От компанията посочват, че "изпитват първите сериозни проблеми с веригите за доставки, което не им позволява да произвеждат".

Решението на Ferrari дойде, след като същите мерки обявиха от Lamborghini в края на седмицата. Дружеството спря работата на фабриката си в Сант'Агата Болонезе до 25 март.

От американския гигант Ford обявиха намеренията си да затворят завода си в Испания, който се намира в близост до Валенсия. Производството там ще бъде спряно за една седмица, след като е станало ясно, че няколко от служителите са дали положителни проби за коронавирус.

Това е лоша новина за дружеството, тъй като фабриката е най-голямата за Ford извън Щатите. От там всяка година излизат повече от 400 000 автомобила.

През миналата седмица пък от Seat - испанската марка, част от портфолиото на Volkswagen, обявиха, че обмислят да изпратят служителите във фабриката си в Барселона вкъщи. Причината за това е, че дружеството няма достатъчно части, за да продължи нормално работа.

Не само заводи в Италия и Испания обаче остават затворени. От германската група обявиха в неделя, че подготвят спирането на работата на фабриката си в Словакия.

Действията на гиганта идват, след като властите в Братислава обявиха извънредно положение заради епидемията. Това е сериозен проблем за страната, тъй като Volkswagen е най-големият работодател в частния сектор.