Procter & Gamble залага, че потребителите по света няма да свият покупките си, изправени пред по-високи цени на ежедневни стоки като памперсите ѝ Pampers и самобръсначките Gillette, пише The Wall Street Journal.

Американската компания отчете вчера 6 процента ръст на приходите през последните три месеца на 2021 г. спрямо същия период на предходната година. Повишението частично се дължи и на увеличените цени на продуктите ѝ. Мениджърите на гиганта смятат, че увеличенията на цените ще продължат и през 2022 г., като прогнозират по-висока печалба и марж през следващите тримесечия въпреки по-високите разходи за труд, транспорт и суровини.

Акциите се покачиха с над 4 процента.

Инфлацията в САЩ през 2021 г. удари най-високото си ниво от десетилетия, а същата е ситуацията и в Европа.

Данните на P&G сочат, че цените са се повишили средно с 3 процента през миналото тримесечие и ръстът отговаря за половината от увеличението на приходите за периода. Другата половина се дължи на увеличен обем продажби. Така общите приходи за тримесечието достигат $21 млрд.

Увеличените приходи помагат за компенсиране на ръста на цените на суровините, транспорта и труда.

Печалбата на акция расте с 1 процента до $1,66, като засега маржът ѝ пада въпреки увеличените приходи и мерките за съкращаване на разходите.

Засега мениджърите ѝ не смятат, че разходите за труд, транспорт и суровини скоро ще започнат да намаляват.