Компанията, която произвежда популярните в целия свят кукли Барби, успя да спечели добри пари от коронавирусната криза: продажбите нараснаха рекордно, пише The Wall Street Journal.

Отбелязва се, че Mattel Inc. успя да увеличи продажбите на водещата си играчка - куклите Барби - с 29% през третото тримесечие на тази година.

Това е рекорд в реализацията на продуктите на американския производителя за последните 20 години.

Mattel отчита печалба за третото тримесечие в размер на 316 милиона долара (91 цента на акция), спрямо 71 милиона долара (20 цента на акция) година по-рано. Приходите за този период са се увеличили до 1,63 млрд. долара от 1,48 млрд. долара. Прогнозите бяха за печалба от 39 цента на акция при приходи от 1,465 млрд. долара.

Според анализатори подобно голямо увеличение на продажбите е свързано с карантинни мерки, които много страни по света са въвели поради коронавирусната пандемията.

По-специално бяха затворени училища и детски градини и други предучилищни институции. Родителите се опитват да забавляват децата си и да поддържат спокоен баланс в семейното ежедневие. В това отношение те се стремят малчуганите да не злоупотребяват със стоенето пред компютъра и телевизора и започнаха да купуват по-често играчки, особено познати и любими и на по-възрастното поколение.