Китайският производител на електрически превозни средства BYD обяви план да увеличи дела на международните си продажби до 50% от общия обем до 2030 година, съобщава Ройтерс. Тази амбициозна цел подчертава намерението на компанията да се утвърди като глобален лидер в автомобилната индустрия, конкурирайки се с гиганти като Toyota и Volkswagen.

През 2024 година BYD е продала 4,27 милиона електромобила, като почти 90% от тях са реализирани в Китай. За да постигне целта си, компанията активно разширява присъствието си на международните пазари. BYD вече е установила производствени мощности в Тайланд, Бразилия и Унгария. Освен това е в процес на изграждане на нови заводи в Индонезия, Турция и Мексико. Тези инвестиции имат за цел да преодолеят търговските бариери и да осигурят местно производство, което да намали разходите и да увеличи конкурентоспособността на компанията.

В Европейския съюз е в сила 17% мито върху китайски произведени електрически превозни средства, а САЩ и Канада въведоха 100% мита върху този внос. Като причина се изтъкват опасенията за държавните субсидии, които получава китайската автомобилна индустрия. За да отговори на тези търговски ограничения, BYD се фокусира върху локално производство в ключови региони, като по този начин ще избегне допълнителните такси и ще осигури по-конкурентни цени на своите продукти.

Гигантът при електромобилите BYD атакува Европа с нова премиум марка

Гигантът при електромобилите BYD атакува Европа с нова премиум марка

Цената на автомобила ще надхвърля €72 000

Анализатори от UBS подчертават, че китайските производители на електрически превозни средства, в това число и BYD, разполагат със значителни предимства в разходите, особено в производството на батерии и управлението на веригите за доставки. Тези предимства правят техните автомобили по-привлекателни за международните потребители. Според прогнози на UBS, китайските автомобили ще контролират 33% от световния пазар до 2030-а, в сравнение със 17 на сто през миналата година.

Както Money.bg вече писа, лидерът сред производителите на електромобили има амбициозни планове и на Балканите. Компанията стъпва официално от днес на румънския пазар с идеята да изгради мрежа от поне 20 дилъра. През март беше анонсирано, че първият модел, който ще бъде представен, е електрическият Atto 2.

Китайската BYD с амбиции да удвои продажбите на автомобили в чужбина през 2025-а - кои са целевите й пазари

Китайската BYD с амбиции да удвои продажбите на автомобили в чужбина през 2025-а - кои са целевите й пазари

Понастоящем BYD строи заводи в 4 държави