Световният лидер в индустрията за музикален стрийминг най-накрая започна да говори за печалба. Компанията Spotify е на крачка да започне генериране на паричните доходи през следващата година.
Един от най-високо оценяваните на Стария континент стартъпи може да започне да се превръща в печеливша фирма, коментира член на Борда на директорите, който е и един от първите инвеститори на дружеството.
Досега компанията влагаше силите си главно в растеж и отчиташе загуби.
"Може би рентабилността ще започне също да се превръща в приоритет", коментира пред агенция Reuters съдружникът във фирмата за рисков капитал Northzone Пар-Йорген Парсън.
Запитан дали компанията ще успее да излезе на печалба най-рано през следващата година, експертът отговори: "Абсолютно да".
Spotify регистрира загуби от създаването си преди десетилетие. През изминалата година лидерът в музикалния стрийминг, който въз основа на кръг на финансиране беше с пазарна стойност над 8 милиарда долара през 2015 г., отчете оперативна загуба от 184.5 милиона евро (195.5 милиона долара). Сумата е повече от неуспеха през 2014 година, когато компанията загуби 165.1 милиона долара.
Оценката й може да доведе и до още един успех за компанията - най-голямото първично публично предлагане в Европа след листването на германската Rocket Internet през 2014 година.
Потребителите на музикалната стрийминг услуга заплащат месечни такси, за да имат достъп до огромни списъци с музиката за телефон или компютър, но печалбата до голяма степен зависи от сделките за лиценциране с музикални компании, които се сключват през няколко години.