От сергията на пазара до магазина на международна верига - търговията с домашни потреби в България за 30 години мина през много етапи. Освен като локации, този сектор се промени значително и като качество и разнообразие на асортимента. Търсене винаги ще има, конкуренция - също. Нов за България играч влиза на пазара след броени дни, като амбицията му е да е да се наложи - също както и в останалите дузина държави, в които има обекти.

Става дума за германската дискаунт верига TEDi, която е специализирана в нехранителните стоки. Започнала по модела "Всичко по 1 лев", тя предлага домакински стоки, канцеларски материали, декорация и хоби артикули в 2875 магазина в Германия, Австрия, Словения, Словакия, Испания, Хърватия, Италия, Полша, Чехия, Унгария, Румъния и Португалия.

Асортиментът ѝ е подобен на вече наложилата се у нас гръцка верига Jumbo или на тръгналата от Полша Pepco, която откри магазини в цялата страна през последните няколко години и също вече е много разпознаваема.

Собственикът на Jumbo инвестира 15 милиона евро в най-големия си магазин на Балканите

Собственикът на Jumbo инвестира 15 милиона евро в най-големия си магазин на Балканите

Центърът се състои от хипермаркет и магазин за играчки и стоки за дома

Подобно на тях, TEDi залага и на свои собствени марки и на модерни артикули.

Първа спирка - Перник

На този фон идва и малко изненадващото решение първият магазин на TEDi да се намира не в столицата или в някой от Топ 5 градовете в България, а в Перник. На 9 март отваря врати обектът в ритейл парка Pernik Plaza.

"На площ от около 870 кв. м магазинът ни в Перник ще предлага богат избор, който ще изненада клиентите. Независимо дали става въпрос за декорация, за домакински, канцеларски или хоби артикули - тук всичко ще може да бъде открито под един покрив", заяви пред Money.bg управителят на българския бизнес на TEDi Димитър Спасов.

Pepco с 85% ръст на приходите у нас през 2021 година

Полска верига стана №1 у нас по ръст на приходите при търговците на дребно

Търговецът на дребно попада в Топ 10 и по размера на печалбата

Това за него не е първа чуждестранна верига, която развива у нас - през годините той беше директор в Billa България и в Kaufland България.

По думите му през следващите 12 месеца ще бъдат открити "още около 10 магазина" на TEDi у нас.

В момента "ТЕДи Търговия на дребно" ЕООД има активни обяви за набиране на персонал в Пазарджик, Стара Загора (Парк Мол) и Сливен (Ритейл парк Сливен). Централният офис на компанията е в София, предстои да видим къде ще бъдат обектите на TEDi в столицата.

Добър момент ли е сега?

Дали обаче подобно навлизане на нов пазар със силна конкуренция от малки местни и големи международни играчи като българския е добра идея точно сега - когато експертите говорят за икономическа несигурност?

Снимка 608486

Източник: TEDi

"Пазарът тук предлага добри условия за успешен старт. Ние планираме да адаптираме стратегията си за разширяване към съществуващите условия на българския пазар и да бъдем последователни в прилагането тази стратегия", уверен е Спасов. По думите му резултатите на веригата показват, че може да бъде намерен баланс между цена, качество, разнообразие и устойчивост.

Не само това, но и по думите му компанията "гледа положително и на бъдещи навлизания на пазарите на други страни в Европа".