Първите две години за един бизнес винаги са ключови - през тях обикновено се случват цял куп критични ситуации и се вземат решения, които определят стратегията за много време напред. Това важи както за най-малката фирма, така и за международната верига, избрала да стъпи на някой пазар.
Преди около 24 месеца германският дискаунтър TEDi откри първите си обекти в България и днес жълтият надпис на син фон е позната гледка за хиляди българи в различни градове. Плановете са експанзията да продължава с пълна сила - с на практика удвояване на клоновата мрежа в рамките на 2025 г. Това разказа пред Money.bg управляващият директор на TEDi за България Димитър Спасов.
"Много сме доволни от развитието си и продължаваме да растем", коментира той. По думите му в момента работят 16 магазина, а през следващите месеци ще бъдат отворени още 4. Целта е темпото да се вдигне още и до края на годината веригата да има над 30 обекта в България.
За момента те са основно в молове и ритейл паркове.
Източник: TEDi България
Димитър Спасов
TEDi има 3200 филиала в 15 държави и е сред лидерите в сектора на нехранителните стоки. Според Спасов фактор за успеха у нас е асортиментът, който наброява 17 000 артикула. Какво се търси най-много? "Особено силни са категориите ни "Парти", "Творчески дейности", "Артикули за писане", "Домакинство", "Декорации" и "Подаръчни опаковки", отговаря директорът.
В България много се говори за инфлацията и за ефекта от нея върху покупателната способност, но по думите му "това не е проблем за TEDi", защото цените "държат изгодни нива и българските клиенти високо оценяват този факт".
Източник: TEDi България
Друг проблем, който често е споделян от бизнеса в България, е трудното намиране на кадри. Това засяга в огромна степен и търговията. Как се обезпечава с кадри експанзията в цяла България? "Действително, подборът на персонал в София и в големите градове ни отнема малко повече време, но към момента успешно покриваме нуждата си от служители. TEDi предлага на много хора добър старт и възможности за развитие, в това число на хора, които искат да сменят бранша, в който са работили преди", подчертава Димитър Спасов.
TEDi има сайт, на който са представени предлаганите артикули, но не позволява директна покупка. Веригата даже и извън България имаше по-силно присъствие в сферата на онлайн търговията само по време на пандемията. Това ще се промени ли?
Източник: TEDi България
"Засега не планираме развиването на онлайн търговия. Нашата сила е във физическите магазини и там искаме да се развиваме и подобряваме. А и за градовете, в които откриваме обекти, това е от значително по-голяма полза, в сравнение с онлайн търговията", смята Спасов.