От началото на април Гърция започна постепенно разхлабване на ограниченията в страната. Така по-големите магазини в страната, които не са за стоки от първа необходимост, ще могат да заработят отново, но при стриктни правила.

А те се оказват толкова строги, че едни от големите вериги все още се колебаят дали да отворят своите обекти на гръцкия пазар.

Пример за това е Fourlis Group, която управлява бизнеса на шведската верига IKEA в Гърция и България. От групата са решили да оперират само по модела за поръчка на продукти онлайн и доставка до техните магазини, от които клиентите им могат да ги вземат (т.нар. click-and-collect модел).

IKEA отваря втори магазин в София 10 години след стъпването си у нас

IKEA отваря трети магазин в България

Той ще бъде с площ от 1200 квадратни метра и ще се намира в търговски център

По този начин ще работят обектите на IKEA в Солун, Лариса, Янина и двата в Атина, които ще извършват само предварително заявени онлайн продажби. Само магазинът на веригата в Пирея, който е по-малък, както и шестте пункта за доставки в Гърция ще работят нормално, пише местното издание Kathimerini.

От компанията са взели това решение, тъй като ограничението за максимален брой от 20 души в магазините независимо от големината им, няма особен финансов смисъл за нейния начин на работа. Тези изисквания ще влязат в сила от понеделник, както и това за един човек на всеки 25 квадратни метра в търговските обекти.

Jumbo прави складова база за €35 милиона в Румъния

Jumbo прави складова база за €35 милиона на 76 километра от България

Центърът трябва да бъде готов през следващата година

Подобно на IKEA от местната верига за играчки и стоки за дома Jumbo също обмислят какви действия да възприемат. Техните магазини, подобно на тези на шведската компания, са с голяма площ и спазването на всички правила ще отнема прекалено много време за пазаруване на клиентите.

Към момента от Jumbo все още не са излезли с окончателно решение, но то ще бъде ключово за веригата, която претърпя сериозни загуби през миналата година.

Както и в случая с двете вериги, така и останалите търговци в Гърция търсят начин да намалят прекараното време на клиентите в обектите си с цел да обслужат по-голям брой от тях в даден ден без наличието на опашки пред магазините.

Планът на Гърция за отваряне на икономиката. Кога ще заработят туризмът и ресторантите?

Планът на Гърция за отваряне на икономиката. Кога ще заработят туризмът и ресторантите?

Правителството отпуска още 2,6 милиарда евро държавна помощ