Бонита Стюарт е вицепрезидент по партньорския бизнес в Google от 15 години. И през това време тя ясно се ориентира какъв трябва да бъде кандидатът, за да получи позиция в компания с високи стандарти и изисквания. Ето няколко нейни съвета как да се откроите в интервю, споделени в cnbc.com.

1. Разкажете за вашия опит

Опитът трябва да съответства на желаната позиция. Но той може да се получи по напълно различни начини.

Например, някой без магистърска степен е придобил огромен опит чрез интересни лични проекти или хобита.

Кандидатът за позиция младши маркетолог не трябва да е преминал много стаж. Опитът, от който се нуждаете, може да бъде придобит чрез организиране на някакво събитие във вашия град. Разкажете ни за креативните стратегии, които сте използвали за да постигнете успех.

2. Задавайте сериозни въпроси

Това демонстрира вашето любопитство, което е ценен актив за почти всяка позиция. Но не се ограничавайте с прости въпроси, отговорите на които можете сами да намерите в Интернет.

Вместо това задавайте отворени и солидни въпроси, които могат да покажат вашите амбиции и гледна точка. Помислете какво може да се подобри във важни области като стратегия, позициониране на продукти, високоефективни екипи и приобщаващо лидерство.

Например: "Вашият екип вече се справя добре в X, но какво ще кажете да накарате някой да направи Y, което според мен може да помогне за подобряване на Z."

Два примера за важни въпроси:

Какво липсва на вашия екип сега?

Как мога да допринеса?

3. Направете списък с постиженията

"Възхищавам се и уважавам хората, които се придържат към принципа на общността, защото впечатляващ успех обикновено не може да бъде постигнат сам", казва Стюарт.

Работодателите искат да наемат хора, които подобряват, а не подкопават екипния дух.

"Искам да чуя за вашите постижения, но винаги е добре да чуя, когато кандидат признае помощта и наставничеството, които са му помогнали да постигне това", отбелязва Стюарт.

Ако претендентът говори само за успехите, които твърди, че е постигнал сам, мениджърът ще заключи, че не е отборен играч.

4. Поемете отговорност за грешките си

Да грешиш и да имаш смелостта да признаеш провала е важно качество, на което работодателят винаги обръща внимание.

Ние всички правим грешки. Разкажете ни за проект, който не вървеше по план. Какво научихте от това? Какво бихте направили по различен начин?

Всички сме изправени пред различни предизвикателства, независимо колко сме умни и професионални. Важно е да покажете какво чувствате към тях и какво правите, за да ги разрешите.

5. Бъдете гъвкави

Бързият напредък в технологиите създаде култура, в която бизнес трансформацията е норма. Не забравяйте да проучите компанията и да определите какви уникални перспективи за нея можете да донесете.

"Търся кандидати, които искат да бъдат полезни на нашите клиенти и могат да разработят креативни стратегии, за да отговорят на нуждите на нашите партньори", казва Стюарт.

Това се отнася и за професионалната гъвкавост, иновациите и широката перспектива.

6. Покажете, че сте отборен играч

Възможността за взаимодействие с хората също е ключово качество. Изграждането на екип не е само наемане на различни кандидати. Важно е да изберете правилно хора с взаимно допълващи се умения и способности.

Оценете собствените си сили, които можете да внесете в определена компания. Самосъзнанието при заетостта е много важно качество. Служителите често споделят опит и емоции на работното място. И ако сте с отворено мислене, е много по-вероятно да донесете подкрепа и положителна енергия на вашия екип.