Несъмнено всички знаем, че е недопустимо да се правят расистки забележки на работното място, да се критикуват външността на колегите или да се водят дебати за политическите ни различия. 

Въпреки това, често има теми, които е по-добре да не се засягат, както и фрази и думи, които е по-добре да не се използват., без те да са груби или обидни.

Предлагаме ви 8 съвета за вашите ежедневно общуване на работното място.

1. Да говорите на срещи неща, които не искате да срещнете в медиите

Преди да кажете нещо, психолозите съветват, да прецените колко уместно ще звучи в дадения случай. Работата е там, че в съвременния свят има прекалено много уши, които са готови да чуят и разгласят всичко.

Помислете, дали бихте искали за вас или за сътрудници от вашата компания да излязат в медиите или сред колеги от бранша неща, представящи ви в лоша светлина. Коментари на тема расова или религиозна или политическа принадлежност, за външен вид, качества на характера или обидни прякори "от кухнята" на фирмата.

Снимка 339387

Източник: iStock

 2. "Това е скучно"

 Разбира се, понякога трябва да вършим някаква скучна работа или да присъстваме на срещи или срещи, които ни карат да се прозяваме. Но не казвайте това в присъствието на колеги, дори и шепнешком. 

Фактът е, че вашите колеги и шефът ще решат, че сте лош отборен играч, тъй като смятате, че е скучна задачата, която в случая е събрала екипът.

Дори да смятате някаква работа за безсмислена загуба на време, струва си да оставяте тези мисли за себе си. 

И ако искате да споделите с някого, нека бъде близък човек, който няма отношение към професионалната ви дейност.

Снимка 325068

Източник: iStock

 3. Не разказвайте на шефа си подробности от вашия уикенд

Ако шефът ви пита за това как сте прекарали уикенда или друг празник, това не означава, че трябва да разкажете всичко с подробности. Как сте се напили например с приятели в бара.

Това не са професионални отношения, пък и може да навредите на авторитета си и възможността за кариерно издигане.

Принципът е, когато се налага да говорим за лични неща, преценявайте внимателно какво и колко да споделяте. Колкото по-малко, толкова по-добре.

Във всеки случай, благодарете на шефа си за вниманието и също от възпитание го попитайте как е прекарал почивните дни.

4. "Не съм виновен"

Ако шефът ви извика и изрази загриженост за вашата работа, не бягайте от отговорност.

Ако обвинявате други хора за грешките и пропуските си, за да се защитите, без да поемете отговорност и върху себе си, изглежда доста непрофесионално.

Освен това, по този начин демонстрирате поведението на човек, който не с чувства част от екипа. А също така, показвате на шефа си, че не приемате неговите конструктивни критики и препоръки.

Снимка 217627

Източник: Flickr.com

5. Никога не казвайте на клиент "това е глупава идея"

Ако имате чувство за такт и добър професионален опит, тогава няма вероятност да го кажете на глас, дори и да мислите така. 

Във всеки случай, като предлагате друга възможност на клиента си, не обезценявайте неговите идеи и предложения. 

В крайна сметка "клиентът винаги е прав" и той трябва да почувства, че е уважаван и че мнението му е ценно.

6. Не се обръщайте към колегите си с "бебчо" или "сладур"

В нашето общество проблемите на равенството между половете вече не са толкова остри. А едва ли може да бъдем упрекнати, ако държим вратата или стола на колежката си.

Но все пак, прекаленото фамилиарничене в общуването между колегите и от двата пола, не е допустимо. Да уважаваме достойнството на хората и тяхното лично пространство, за да работим в една наистина професионална среда. 

Снимка 325385

Източник: iStock

7. Не се отнасяйте към колеги те си като към лични асистенти

Това че работите отдавна с някой в една стая или сте по-високо в йерархията на фирмата, не дава основание да се отнасяте с него като с личен асистент. Сякаш ви длъжен да ви помага, като в изпълнението на някаква служебна задача, така и да ви носи кафе вода ли нещо друго.

8. Да не се ​​оплаквате пред стажанти от колегите и отчетите 

Добрите стажанти попиват всяка дума, която казвате. Те се учат от вас. Но ако им дадете грешен модел на поведение, той може да бъде използван и срещу вас. 

Те могат да се превърнат в източник за изтичане на информация, която е неприятна за вас и в крайна сметка ще се обърне против вас.