Американският гигант в електронната търговия Amazon е безспорният победител в европейския бум на електронната търговия, предизвикан от пандемията. Има само едно изключение - Франция. Компанията губи позиции във втората по големина икономика на еврозоната още от миналата година, според поверителен доклад, цитиран от Bloomberg.

Загубата на пазарен дял

Много френски онлайн купувачи просто не желаят да купуват каквото и да е през Amazon, което засилва позициите на местни конкуренти като Cdiscount SA и Fnac Darty SA. Amazon все пак се смята за най-големия играч в електронната търговия и във Франция, но делът му на местния пазар е спаднал до 19% миналата година - от 22% през 2019-а. Това твърди проучване на Kantar, публикувано през март.

Стратегията "Солимо": Как Amazon унищожава търговците, които използват платформата

Стратегията "Солимо": Как Amazon унищожава търговците, които използват платформата

Нови документи доказват практиката - колкото и компанията на най-богатия човек в света да отрича

Продажбите на онлайн търговеца във Франция не успяха да отбележат сериозен ръст, въпреки 24-процентния скок в електронната търговия в страната през 2020-а година. Продажбите нарастнаха едва със 7% до 8,3 милиарда евро, отново според Kantar. За сравнение, миналата година продажбите на Amazon в Германия са били в размер на 29,6 милиарда долара, а във Великобритания - $26,5 милиарда.

Основаният от Джеф Безос световен лидер в електронната търговия има за цел да оправи нещата с Франция

До края на тази година и през следващата, компанията иска да инвестира повече в своите френски складове за изпълнение на поръчки, сочи доклад на Progexa от 5 октомври. Amazon вече инвестира повече в страната като има за цел да отваря по един голям център за изпълнение на поръчки всяка година. В добавка към осемте си гигантски склада във Франция.

Безос: Благодаря на служителите и клиентите на Amazon, че платиха полета до Космоса

Безос: Благодаря на служителите и клиентите на Amazon, че платиха полета до Космоса

По-голямата част от богатството на Безос е свързано с акциите му в Amazon

Последният голям обект е цели 185 000 квадратни метра и беше открит в Авгни, близо до границата с Люксембург, преди два месеца.

Amazon се опитва да подобри имиджа си във Франция и чрез своята видео платформа като увеличи броя на абонатите на Prime услугата си. Prime Video предлага футбол от Лига 1 срещу допълнителна такса от 12,99 евро на месец от август тази година. От компанията обаче не трябва да забравят най-важното. А именно, че ако имат избор, французите винаги ще предпочитат местните конкуренти.