Френската търговска верига Carrefour обяви, че се завръща на българския пазар чрез нови магазини и продукти. Повторното навлизане у нас ще е чрез франчайз и благодарение на гръцкия партньор на компанията - Retail & More, съобщават френски медии, цитирайки търговеца на дребно и агенция AFP.
Новината беше потвърдена за Money.bg и от българската компания за супермаркети Parkmart Holding, чиито магазини ще ползва френската марка.
200 нови магазина в България?
Според оповестената до момента информация, френската верига хипермаркети ще се завърне в България първоначално с 20 нови магазина. Според информация на гръцки медии, до 5 години супермаркетите в България ще са цели 200 на брой.
Retail & More е гръцкият франчайзингополучател на Carrefour от 2022 година. От компанията вече водят активни преговори с няколко български компании за т. нар. "подфранчайзинг" на френската марка, като сред тях са 20 магазина от веригата Parkmart Holding. Тя е основана през 2018 година от Добромир Андонов, като първият магазин на компанията е във Варна.
Към днешна дата Parkmart има магазини на територията на по-големите градове в страната. Супермаркетите трябва да преминат под марката Carrefour през следващите месеци.
Carrefour планира 10 нови франчайзинг пазара до 2026 година
Припомняме, че Carrefour навлезе на българския пазар през 2009 година чрез предишния си гръцки франчайзингополучател Marinopoulos. Той загуби франчайзинга за френската марка през 2016 година.
Към края на 2022 година Carrefour присъства в над 40 страни.
Планираното разширяване на френската компания на българския пазар ще допълни вече широкото глобално присъствие на веригата. Колкото до решението, то е показателно за възможностите за растеж, които предлага пазарът на дребно в България.