Китайските технологични гиганти напоследък не отчитат ръст на приходите и това налага драстично намаляване на разходите, съобщава CNBC. Типични примери са Alibaba и Tencent, които все по-често говорят за своите иновации и нови продукти по време на срещи с инвеститори.
Второто тримесечие на годината обаче е различно. Главните изпълнителни директори на двете най-големи технологични компании на Китай са се фокусирали върху нещо далеч по-малко лъскаво - намаляване на разходите.
Промяната идва, след като Alibaba и Tencent публикуваха резултати за второто тримесечие, които потвърдиха, че приходите им вече не растат.
Двете компании почувстваха ефекта от икономическото забавяне на страната, вследствие на пандемията. То засяга всеки - от покупките на потребителя до бюджетите за реклама. И не е само това. Затягането на технологичните регулации в страната в сфери от антитръстовите правила до компютърните игри през последната година и половина също оказва влияние върху резултатите.
"През второто тримесечие ние активно напуснахме неосновни бизнеси, затегнахме маркетинговите си разходи и намалихме оперативните разходи", заяви изпълнителният директор на Tencent Ма Хуатенг пред анализатори.
Компанията също така е затегнала маркетинговите разходи и е намалила инвестициите за привличане на потребители. Разходите за продажба и маркетинг на Tencent паднаха с 21% на годишна база през второто тримесечие. Броят на служителите на компанията със седалище в Шъджън също е намалял с 5 000 спрямо първото тримесечие.
Alibaba от своя страна даде знак, че орязва разходите по-рано тази година, и продължава да го прави.
"През следващите тримесечия и остатъка на фискалната година ще продължим да преследваме стратегията си за оптимизиране на разходите", каза Тоби Сю - главен финансов директор на Alibaba.
Alibaba и Tencent положиха доста усилия, за да убедят инвеститорите, че докато орязват разходите, продължават да инвестират в бъдещето.
Компанията се фокусира върху стимулирането на бизнеса си с облачни изчисления, област, която ръководителите и инвеститорите смятат, че е ключова за по-добра рентабилност на компанията в бъдеще.