Китайските технологични гиганти напоследък не отчитат ръст на приходите и това налага драстично намаляване на разходите, съобщава CNBC. Типични примери са Alibaba и Tencent, които все по-често говорят за своите иновации и нови продукти по време на срещи с инвеститори.

Второто тримесечие на годината обаче е различно. Главните изпълнителни директори на двете най-големи технологични компании на Китай са се фокусирали върху нещо далеч по-малко лъскаво - намаляване на разходите.

Промяната идва, след като Alibaba и Tencent публикуваха резултати за второто тримесечие, които потвърдиха, че приходите им вече не растат.

Tencent отчита най-рязкия спад на печалбата си, откакто излезе на борсата

Tencent отчита най-рязкия спад на печалбата си, откакто излезе на борсата

Причината: китайските разпоредби, които ограничиха времето за онлайн игри на непълнолетните

Двете компании почувстваха ефекта от икономическото забавяне на страната, вследствие на пандемията. То засяга всеки - от покупките на потребителя до бюджетите за реклама. И не е само това. Затягането на технологичните регулации в страната в сфери от антитръстовите правила до компютърните игри през последната година и половина също оказва влияние върху резултатите.

"През второто тримесечие ние активно напуснахме неосновни бизнеси, затегнахме маркетинговите си разходи и намалихме оперативните разходи", заяви изпълнителният директор на Tencent Ма Хуатенг пред анализатори.

Компанията също така е затегнала маркетинговите разходи и е намалила инвестициите за привличане на потребители. Разходите за продажба и маркетинг на Tencent паднаха с 21% на годишна база през второто тримесечие. Броят на служителите на компанията със седалище в Шъджън също е намалял с 5 000 спрямо първото тримесечие.

Alibaba уволни още над 9000 служители през второто тримесечие

Alibaba уволни още над 9000 служители през второто тримесечие

Компанията загуби повече от една трета от пазарната си стойност през последните 12 месеца

Alibaba от своя страна даде знак, че орязва разходите по-рано тази година, и продължава да го прави.

"През следващите тримесечия и остатъка на фискалната година ще продължим да преследваме стратегията си за оптимизиране на разходите", каза Тоби Сю - главен финансов директор на Alibaba.

Alibaba и Tencent положиха доста усилия, за да убедят инвеститорите, че докато орязват разходите, продължават да инвестират в бъдещето.

Компанията се фокусира върху стимулирането на бизнеса си с облачни изчисления, област, която ръководителите и инвеститорите смятат, че е ключова за по-добра рентабилност на компанията в бъдеще.