Европейската агенция за авиационна безопасност изненада пазарите, превръщайки се в първия значим регулатор, който позволи на Boeing 737 MAX 8 отново да лети, предаде Zero Hedge. Получаването на това одобрение отне година и половина, а в САЩ такова все още не е дадено.
Това обаче не означава, че самолетът вече е готов с всички изисквания на агенцията. Всъщност тяхното имплементирането на необходимите технологии ще отнеме до две години.
Същевременно самата институция трябва да осъществи последна проверка на документацията, преди да подпечата окончателно одобрението си самолетът да се върне в небето, което ще стане официално до края на ноември, изтъкна директорът на Европейската агенция за авиационна безопасност Патрик Ки. Разрешението обаче може да се обжалва в едномесечен срок след издаването си.
Изискванията ще повлияят и върху наследника на Boeing 737 MAX 8 - MAX 10, който трябва да дебютира до 2022 г. При него "софтуерно решение" ще гарантира, че той няма да катастрофира като предшественика си.