Опитите на Toyota да спаси двигателя с вътрешно горене започват да се превръщат в идеи за някои интересни нови технологии. Автомобилният производител тества филтърна система, която може да "улавя" въглероден диоксид от атмосферата. Ще мине обаче доста време, преди да бъде пуснат за масово производство.
Toyota инсталира технологията на двигателя с водородно горене, който тества в състезателния автомобил GR Corolla. Филтърната система работи, като улавя въглеродния диоксид, който след това се освобождава във течност. Това се случва посредством използване на собствената топлина на двигателя, и не изисква допълнителна енергия.
Трябва обаче още доста усъвършенстване. Филтърът събира твърде малко въглерод, за да компенсира средния бензинов двигател и трябва постоянно да се сменя. Състезателната кола, върху която се прави теста, филтрира само около 20 грама въглероден диоксид за 20 обиколки, което не е много. За сравнение една бензинова кола може да отдели почти 8900 грама CO2 на употребени около 4 литра гориво.
Председателят Акио Тойода обяви "голям проект за разработка на двигатели" в момент, когато конкуренти инвестират всичко в електрически превозни средства с батерии, но японският автомобилен производител се протовопоставя на тази тенденция.
Toyota не е така нетърпелива да вложи всичките си инвестиции в електромобили, като прогнозира по-бавно приемане на пазара, като същевременно рекламира друг подход за постигане на въглеродна неутралност.
Toyota вярва, че бензиновите двигатели, хибридите и превозните средства с горивни клетки ще продължат да съществуват. Компанията, както други автомобилни производители също работят върху двигатели с водородно горене, които са почти въглеродно неутрални. Добавянето на филтър към такъв двигател би го направило въглеродно неутрален, но Toyota смята, че технологията може да работи и на бензинов двигател.