Европейска държава строи нова магистрала с надеждата, че тя ще донесе бъдеще и по-силна връзка с ЕС. Босна и Херцеговина работи по магистралата, която е един от най-големите инфраструктурни проекти на Западните Балкани.

Транспортен коридор V-c ще свързва хърватското пристанище Плоче с босненската столица Сараево и други индустриални градове по линията, която ще върви от север на юг.

Той не само ще свърже страната с близките райони, но ще създаде по-добри връзки за Босна и Херцеговина в целия балкански регион, позволявайки й да създаде връзки с европейските пазари.

Плановете за пътя бяха стартирани преди повече от 20 години, но имаше значително забавяне и то не само веднъж. Днес се строят малко над 50 км от предложената магистрала с дължина 337 км.

Очаква се транспортният коридор V-c да струва колосалните 4,4 милиарда евро, като различни организации допринасят за него. Над 871 милиона евро безвъзмездни средства от ЕС бяха вложени в проекта, а Европейската инвестиционна банка, както и Европейската банка за възстановяване и развитие, предоставиха заем от около по 1 милиард евро.

Мегапроект: 800-километрова магистрала ще свързва две азиатски страни и ще струва над $3 милиарда

Мегапроект: 800-километрова магистрала ще свързва две азиатски страни и ще струва над $3 милиарда

Изграждането на новия път, който се очаква да бъде дълъг около 838 км, ще помогне за намаляване на времето за пътуване

За безвъзмездните средства от ЕС може минат години, за да бъдат одобрени, което допринася за забавеното напредване на строителството. Въпреки това Фердинанд Кьониг, ръководител на комуникациите в Делегацията на ЕС в Босна и Херцеговина в Сараево, сподели, че целта за завършване на магистралата е 2030 г.,пише Express.co.

Необходимостта от магистралата идва, на фона на все повечето открити производствени обекти в Босна от европейски компании, заради ниските разходи за труд. Липсата на добра инфраструктура обаче затруднява доставката на стоки до европейските страни.

Според базирана в Босна NCMC - водещ световен доставчик на складови инсталации и интелигентни решения за съхранение, има много предизвикателства от пътните условия в страната.

Босна не е част от Европейския съюз, което е допълнителна пречка при опитите за транспортиране на стоки.

Според местни магистралата би била от полза за бизнеса в страната, защото пресичането на външните граници на ЕС причинява закъснения за индустриалните работници.

Китайска компания строи нова магистрала в Сърбия, минаваща през Нови Сад

Китайска компания строи нова магистрала в Сърбия, минаваща през Нови Сад

Пекин има все по-голям инвестиционен интерес към ключови проекти в западната ни съседка