Toyota се готви да представи първия си електромобил с усъвършенствана система за самостоятелно управление, на фона на стремежа си да скъси дистанция с Tesla и други лидери в технологиите за електромобили. Но няма да го направи сама. Съвместното предприятие на Toyota - GAC Toyota потвърди, че пуска електромобил с подобни на Tesla Full Self Drive възможности през следващата година в Китай.

GAC Toyota е съвместно предприятие 50:50 между Toyota Motor и китайската Guangzhou Automobile Group (GAC).

Новината беше обявена тази седмица в социалните мрежи на GAC Toyota, цитирана от Elektrec. Японската компания се стреми да преодолее технологичната пропаст с конкуренти като Tesla, XPeng, BYD, NIO и други в региона.

Toyota ще пусне SUV Bozhi 3X през следващата година като първия електромобил, който включва технологията за автономно управление. Той ще включва разширени функции за подпомагане на водача като шофиране по пътища, избягване на препятствия и паркиране.

Технологията произтича от ново партньорство с Momenta, която е стартираща компания за автономни превозни средства в Пекин. Toyota беше сред водещите инвеститори по време на финансирането на Momenta за серия C през 2021 г.

За първи път над 10 милиона: Toyota се похвали с рекордни годишни продажби

За първи път над 10 милиона: Toyota се похвали с рекордни годишни продажби

Но компанията планира да отложи производството на своите EV в САЩ и да намали местното производство

GAC Toyota работи с Huawei, за да използва технологията им в електрическия седан bZ3X на Toyota, според китайски издания. bZ3X беше обявен през октомври 2022 г. като вторият електромобил, който се присъедини към гамата след bZ4X.

Новата технология е уникална от тази на Huawei с това, че Momenta и Huawei ще предоставят софтуер и хардуер, докато трите компании работят заедно, за да я интегрират.

След като продажбите на автомобили спаднаха с 22% в Китай през първите четири месеца на 2024 г., Toyota се стреми да въведе нови, по-конкурентни технологии.

Японският автомобилен гигант се стреми да отблъсне настъпващата конкуренция от страна на евтини китайски производители на електромобили като BYD, който пусна третия си електромобил в Япония миналата седмица.