Югоизточна Азия иска 3750 нови самолета за 550 млрд. долара в рамките на 20 години, считано от 2015 г. Това заяви старши представител на ръководството на американската корпорация Boeing на пресконференция в навечерието на международното авиоизложение в Сингапур, което започва във вторник.

От тях 76% ще бъдат самолети с една пътека – като Boeing 737 и Airbus A320, съобщи Динеш Кескар, старши вицепрезидент на отдела по продажби на компанията за Азиатско-тихоокеанския регион и Индия, цитиран от Reutеrs. Инвестицията ще се дължи до голяма степен на нискотарифните превозвачи и растежа на пазари като Индонезия, Мианмар и Виетнам.

Пътникопотокът в Югоизточна Азия се повиши с над 9% от 2010 г., като се очаква вътрешният трафик в региона да се увеличи със 7,7 на сто през следващите две десетилетия.

Според Кескар обаче общият дял и броят на хората, които пътуват, все още е много малък.

Защо Boeing не оправда очакванията за растеж и през 2016 г.?

Защо Boeing не оправда очакванията за растеж и през 2016 г.?

Американският производител на самолети намали прогнозата си за годината

Целият Азиатско-тихоокеански регион ще погълне 14 550 въздухоплавателни средства – повече от една трета от 39 050-те самолета, които са заявени в световен мащаб, сочи прогнозата на Boeing.

Генералният директор на Международната асоциация за въздушен транспорт Тони Тайлър посочи в неделя, че рекордните поръчки на самолети, направени от амбициозни авиокомпании в Югоизточна Азия, могат да бъдат подложени на риск в среда на напрегната конкуренция, ниска рентабилност и сътресения на финансовите пазари.