Джей Зи и LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE обединяват сили в бизнеса с шампанско, циментирайки алианса между света на хип-хопа и лукса, пише The Wall Street Journal.
LVMH, най-големият производител на шампанско в света, придобива 50% дял в производителя на пенливата напитка Armand de Brignac, собственост на рап изпълнителя. Брандът, един от най-младите, е познат с металните си бутилки, които струват стотици долари.
Инвестицията е насочена към растеж на Armand de Brignac чрез дистрибуционната мрежа на LVMH. Тя идва в труден момент за шампанското: пандемията спря сватби, соарета и други, на които често се отваряха бутилки от пенливата напитка. Така през 2020 г. продажбите спаднаха с 20%. Стойността на сделката не бе обявена.
Партньорството подчертава как европейските луксозни брандове се опитват да привлекат по-млада и диверсифицирана клиентела, включително сред цветнокожите. Певицата Риана и LVMH вече пуснаха съвместна козметична линия. Dior, бранд на LVMH, нае рапъра A$AP Rocky за модел.
Рапърите отдавна пеят за луксозни марки като Dior, Louis Vuitton, Dom Pérignon и други. Но, поне доскоро, индустрията не искаше да бъде асоциирана с хип-хоп феновете. Именно заради подобен случай Джей Зи инвестира в Armand de Brignac.
От 90-те години насам рапърът често споменава марката шампанско Cristal в текстовете си. През 2006 г. обаче, когато The Economics пита мениджър в компанията собственик дали брандът страда заради асоциацията си с рап културата, той отговаря "Това е добър въпрос, но какво можем да направим?".
Джей Зи организира бойкот на марката и по-късно през годината започва да промотира друг бранд: Armand de Brignac. Компанията се възползва и бързо пуска пресрилийз, в който отбелязва новата си слава.
Рапърът става един от първите инвеститори в Armand de Brignac и през 2014 г. изкупува дела на своя партньор Sovereign Brands.