Глобалните предизвикателства започват да видоизменят търсенето на автомобили и в  САЩ, най-големият автомобилен пазар в света. По сведение на агенция Bloomberg, американците през месец юни са се ориентирали към по-малки коли и към луксозни спортни седани. Нараснал е интересът към европейските марки, водят компаниите Volkswagen AG и Bayerische Motoren Werke AG.

Като цяло, продажбите в САЩ на 15 европейски производители на автомобили са нараснали с 2.9% до 103,360 броя. Американските производители отбелязват 13% спад на продажбите си.

Анализатор споделя, че в първите месеци на годината е имало спад в търсенето на някои европейски марки, но като цяло тенденцията е възходящата. „Луксозно позиционираните продукти се справят добре във всяка индустрия, особено в автомобилния свят".

Победите на германските Volkswagen и BMW в САЩ им помагат да компенсират свиването на националния пазар. Асоциацията на германските производители на автомобили понижиха прогнозата си за продажби в страната за 2007, след като през първото полугодие продажбите се сринаха с 9%.

Все пак европейските марки държат един малък дял от американския пазар и ръстът от 0.4% води до дял от едва 7.1% през юни. Азиатските производители през месеца постигнаха рекорд с 42,7% пазарен дял в САЩ, а делът на американските компании пада до 50.3%, най-ниско равнище някога.

Най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen е регистрирал 15% ръст на продажбите в САЩ през юни, главно благодарение на малките коли Eos, Jetta и Rabbit.

BMW регистрират 6% ръст на продажбите в САЩ.

Porsche формират повече от една трета от глобалните си продажби тъкмо в САЩ. Те са заявили, че търсенето на автомобилите им през юни в Америка се е качило с 14%, главно благодарение на подобрената версия на Cayenne SUV.

Други луксозни европейски марки отбелязват спад в продажбите: Mercedes-Benz на DaimlerChrysler (- 5,8%) и Audi (-3,1%) през юни.