Глобалните продажби на японските автомобилни производители са намалели с 38% през месец май, който беше третият пореден месец на голям спад, след като повечето автомобилни фабрики и дилъри останаха затворени заради блокирането.

Седемте основни автомобилни производители са продали общо 1,47 милиона автомобила миналия месец, което е значително по-малко от 2,38 милиона коли година по-рано. Това показват изчисленията на Reuters, направени въз основа на данните за продажбите, публикувани от топ компаниите.

И все пак намалението на глобалните продажби през май е по-малко от това през април, когато производителите отчетоха 50% спад.

При производството обаче картината е обратна - през май глобалното производство на същите гиганти е намаляло с 62% до 918 974 броя, в сравнение със спад от 52% през април.

Печалбата на Toyota се срина с 86%

Печалбата на Toyota се срина с 86%

Президентът на компанията обеща да защити работните места и да не прави съкращения

Въпреки че много много страни вече облекчават мерките си за блокиране, експертите в бранша предвиждат, че търсенето няма да се възстанови скоро - нивата от 2019 година ще бъдат достигнат в рамките на следващите 5 години.

Най-големият японски автомобилен производител Toyota е продал 609 466 автомобила през май, което е с 34% по-малко спрямо година назад.

Продажбите на Nissan през май са паднали с 37,3% на годишна база до 272 873 броя, докато продажбите на Honda за същия период са се понижили с 29% до 327 000 броя.

Продажбите на автомобили паднаха в почти всички региони, като Северна Америка и Европа са най-тежко засегнати. Китай беше единственото ярко място, където Toyota, Nissan и Mazda отчетоха по-високи продажби.

Прогноза: 25% срив на продажбите на автомобили в Европа през 2020 г.

Прогноза: 25% срив на продажбите на автомобили в Европа през 2020 г.

Всеки десети, зает в индустрията, работи в автомобилния сектор

Повечето автомобилни производители се готвят за голям финансов удар от пандемията заради блокирането в САЩ и Европа. Toyota обяви, че очаква спад на печалбата от 80% тази година, или най-ниска печалба от девет години насам.

Пандемията оказва още по-голям натиск върху Nissan, след като компанията се бори с намаляващите продажби още преди избухването на огнищата.